|
کدخبر: 276091

نقشه صراف برای سرقت ۳۰۰ میلیاردی

مرد صراف برای تصاحب دلارهای یک صرافی معروف تهران با سه همدستش به آنجا حمله کرده و مسلحانه گاوصندوق را خالی کردند. متهمان بعد از ۹ماه شناسایی و دستگیر شدند

زمستان سال گذشته مردی با پلیس ۱۱۰ تهران تماس گرفت و از دستبرد مسلحانه به مغازه صرافی‌اش در یکی از محله‌های مرکزی تهران خبر داد. مرد صراف پس از حضور ماموران گفت: «کارمندم یکی دو ساعت زودتر از من به صرافی می‌آمد. ساعت ۱۱ صبح امروز به صرافی که رفتم در آنجا بازمانده بود، کارمندم را صدا زدم، اما خبری از او نبود. همه دوربین‌هایم قطع شده بود. در گاوصندوق باز و دلاری در آن نبود.

صداهای خفیفی را شنیدم رد آن را که گرفتم به پستوی مغازه رسیدم. دهان، دستان و پاهای کارمندم و دوست او با نوارچسب بسته شده بود. کتک خورده و رمقی نداشتند. آن‌ها را نجات داده و بعد از گفتگو با کارمندم، فهمیدم چهار سارق نقابدار که مسلح به کلاشینکف و قمه بوده‌اند وارد صرافی شده، هر دو را به گروگان گرفته و بعد از گرفتن کلید گاوصندوق، دلارهایی که میلیاردها تومان ارزش داشت را سرقت و با ریختن آن‌ها در چند ساک از آنجا متواری شده‌اند.»

با شکایت این مرد، کارمند وی و دوستش هم همین روایت را تعریف کردند. بررسی دوربین‌های مداربسته مغازه‌های اطراف نشان داد، دزدان این سرقت را در ۱۰ دقیقه انجام داده‌اند. با دستور بازپرس شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران تحقیقات ماموران ادامه داشت تا این‌که چندی پیش شاکی با مراجعه به ماموران گفت: «احتمال می‌دهد این سرقت توسط مردی رقم خورده باشد که به عنوان مظنون در قتل یک مرد صراف در فردوسی، مدتی بازداشت بود. این مرد به عنوان مظنون احضار، اما در تحقیقات بیگناه شناخته و آزاد شد.»

ماموران در بررسی دوربین‌های ترافیکی و اطراف محل سرقت، پی بردند دو ساعت قبل از سرقت موتورسواری با دو سرنشین در آن حوالی بوده که احتمال دادند همدست سارقان مسلح باشند. آن‌ها شماره‌هایی از پلاک موتورسیکلت را یافتند و موتورسیکلت‌های بسیاری را شناسایی و از مالکان آن تحقیق کردند، اما هیچ‌کدام فرد موردنظر نبود تا این‌که با گذشت هشت ماه از این سرقت، هفته گذشته توانستند رد همان موتورسیکلت را در محله خانی‌آباد پیدا کنند. وقتی تصویر مالک آن را یافتند، معلوم شد این تصویر با یکی از راکبان موتورسیکلت شباهت دارد. این مرد نیز مغازه صرافی کوچکی داشت. ماموران برای بازداشت او اعزام شدند، اما در خانه نبود و سرانجام دو شب قبل با دستور محمد ولدی‌بیرانوند، بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در خانه‌باغ ویلایی در شهرستان شهریار در غرب استان تهران بازداشت شد.

متهم ۴۳ ساله به اداره یکم پلیس آگاهی تهران منتقل شد. همچنین مشخص شد متهم چندی قبل نیز در پرونده ربودن مردی در تهران نقش داشته و پرونده مفتوح دارد. در ادامه سه همدستش نیز شناسایی و بازداشت شدند. یکی از متهمان در تحقیقات اعتراف کرد: طراح اصلی سرقت مرد صراف بازداشت‌شده است. او از قبل شاکی را می‌شناخت و می‌دانست که وضع مالی خوبی دارد و دلارهای میلیاردی در صرافی‌اش نگهداری می‌کند. درباره سرقت با ما سه نفر صحبت و یک هفته قبل از سرقت نقشه را برای‌مان تعریف کرد. حتی قبل از سرقت خودش سوار بر موتورسیکلت اطراف محل سرقت را بررسی کرد. آن روز وقتی مطمئن شدیم مرد صراف ساعت ۱۱ صبح می‌آید با کلاشینکف و قمه وارد مغازه شده، دو مردی که آنجا بودند را کتک زده، زندانی کردیم و دوربین‌ها را از کار انداختیم. سپس دلارها که میلیاردی بودند را در چند ساک ریخته و فرار کردیم. او بخشی از دلارها را به ما داد و قرار بود بعد از تبدیل آن به ریال، سهم ما را بدهد.

پرونده این باند سرقت مسلحانه صرافی در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در دست بررسی بوده و تحقیقات از آن‌ها در اداره یکم پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.

منبع: روزنامه ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها