|
کدخبر: 314841 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت عجیب ایگوانا / هزینه نگهداری از این حیوان خانگی چقدر است؟

خزنده ها توانسته اند جای خود را در محیط منازل بسیاری از افراد باز کنند و به حیوان خانگی تبدیل شوند.

جامعه قیمت عجیب ایگوانا / هزینه نگهداری از این حیوان خانگی چقدر است؟

کلیپ های بسیاری در فضای مجازی دست به دست می شود که نشان از نگهداری یک حیوان ترسناک و خطرناک دارد. ایگوانا، یک گونه خزنده است که ظاهری وحشتناک دارد و اکنون تبدیل به حیوان خانگی بسیاری از افراد شده است.

نگهداری از حیوانات در منزل رنگ و بوی دیگری به خود گرفته و با مرور زمان تغییرات فراوانی کرده است. در گذشته، عمده حیواناتی که در منازل به ویژه خانه های حیاط دار نگهداری می شدند، مرغ، خروس و جوجه بود که با جمع شدن بسیاری از این خانه ها، نگهداری از حیوانات شکل دیگری پیدا کرد. لاک پشت، گربه، خرگوش و سگ به جمع حیوانات خانگی پیوستند که فروش آن ها ابتدا در بازار مانعی نداشت. افراد بسیاری برای تهیه سگ و گربه های کوچک، به محل فروش این حیوانات مراجعه کرده و آن ها را خریداری می کردند. سنجاب، طوطی و انواع پرندگان، از دیگر حیواناتی بودند که راه خود را به منازل باز کردند.

این حیوانات، جدا از هزینه نگهداری در خصوص سلامت و همچنین واکسن های مورد نیاز، هزینه ای را برای غذا به صورت ماهانه و حتی هفتگی دارند. به عنوان مثال، غذای خشک برای گربه خانگی، از بسته ای ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آغاز می شود و تا ۵میلیون و ۷۰۰هزار تومان هم بالا می رود. گفته می شود این بسته های غذایی، برای ۳ هفته گربه کافی است. در واقع اگر کسی بخواهد برای گربه خانگی خود فقط غذا تهیه کند باید در ماه و در گران ترین حالت مبلغ ۱۱میلیون و ۴۰۰هزار تومان هزینه کند.

غذای-گربه

گذر زمان باعث شد تا پای حیوانات جدید و ترسناکی به خانه ها باز شود. یکی از جدید ترین حیواناتی که در منازل نگهداری و بسیار مورد توجه قرار گرفته است، ایگوانا نام دارد. این حیوان عجیب،  یکی از انواع مارمولک ها است که در نواحی مرکزی و جنوب قاره آمریکا و اطراف دریای کارائیب زندگی می کند و به تازگی به کشور ما سفر کرده است. تعداد کمی از گونه های این جانور در جزایر گالاپاگوس زندگی می کنند. در هر سال نام برخی از گونه های مختلف این جانور در لیست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از محیط زیست منتشر می شود.

ایگوانا سبز

ایگوانا-سبز

این حیوان به ظاهر ترسناک، این روزها در بعضی از خانه ها، مورد توجه قرار گرفته و باعث سرگرمی شده است. جالب است بدانید که این گونه جانوری، انواع متفاوتی دارد و در بازار به فروش می رسند. یکی از جالب ترین انواع ایگوانا، مدل سبز رنگ آن است. این مدل از ایگوانا، مارمولکی با ظاهر بسیار زیبایی است. به صورتی که از آن به عنوان یک حیوان خانگی نیز در برخی از خانه ها نگهداری می شود. بنا به گفته کسانی که این مدل را درخانه خود نگهداری می کنند، ایگوانا سبز بسیار سرگرم کننده است.

ایگوانا آنتیل کوچک

ایگوانا-کوچک

این مدل از ایگوانا در جزایر آنتیل زندگی می کند و گفته می شود که درحال انقراض است. بنا بر گفته مقامات محلی آنتیل، شکار این مدل از ایگوانا، جرم تلقی می شود. نمونه خانگی ایگوانا، دارای قیمت های متفاوت است که از ۸میلیون تومان آغاز و تا ۴۰ میلیون بالا می رود. جالب است بدانید که عده ای مبلغ ۴۰ میلیون هزینه می کنند تا بتوانند این حیوان را در خانه خود نگهداری کنند تا با آن سرگرم شوند.

قیمت-ایگوانا

 

فیلمی به تازگی در فضای مجازی منتشر شده است که حکایت از نگهداری یک گونه خطرناک ایگوانا در منزل دارد.

قیمت غار ایگوانا

این خزندگان، عادت دارند در غار زندگی کنند و به همین دلیل، دارندگان این حیوان، برای آن ها غارهای سنگی و پلاستیکی تهیه می کنند تا ایگوانا بتواند در آنجا خواب راحتی داشته باشد. قیمت این غارهای مصنوعی از ۲میلیون ۳۰۰ هزار تومان آغاز می شود و تا ۵میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بالا می رود. پس باید نتیجه گرفت که هزینه نگهداری از ایگوانا بسیار بالا است. در مواردی خاص، مشاهده شده است که ظرف آب ایگوانا با سایر حیوانات خانگی متفاوت است. شکل ظاهری و ابعاد ظرف آب ایگوانا باید به گونه باشد که برای او یادآور جنگل باشد.

غار-خزندگان

غذای ایگوانا گران است

قیمت غذای ایگوانا هم بسیار بالا است. این خزنده مصرف غذای بسیار بالایی دارد و ممکن است در طول روز، چندین وعده غذا بخورد. برای همین، دارندگان ایگوانا مجبور هستند در طول ماه بسته های غذایی زیادی را تهیه کنند. قیمت غذای ایگوانا از بسته ای ۴۰۰هزار تومان آغاز می شود و تا نزدیک یک میلیون تومان بالا می‌رود. اگر دارندگان این خزنده ترسناک، اما جذاب بخواهند ماهانه ۳ بسته غذای با کیفیت تهیه کنند، باید مبلغ ۳ میلیون تومان پرداخت کنند. هزینه های پزشکی و سایر موارد هم اگر اضافه شوند، می توان گفت مبلغ بسیار بالایی خواهد شد.

غذای-ایگوانا

غذای-ایگوانا۲

کلام آخر

حیوانات باید در محیط خارج از خانه و حیاط زندگی کنند. چراکه آن ها به طبیعت تعلق دارند و نگهداری از آن ها در محیط منزل سبب خواهد شد تا آسیب های جدی به آن ها وارد شود. امید است شاهد آن باشیم که حیواناتی مانند ایگوانا که بسیار کمیاب هستند، در طبیعت زندگی کنند و هیچ وقت پایشان به منزل باز نشود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها