|
کدخبر: 310033 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

آشنایی با تفریحات هیجان انگیز / اخر هفته ها تهران کجا بریم؟

تفریح، جزو برنامه‌های آخر هفته افراد درنظر گرفته می‌شود که بعد از چند روز کاری، آخر هفته خود را به برنامه هایی اختصاص می‌دهند که از نظر ذهنی استراحت کرده و خود را آماده یک هفته جدید کنند.

جامعه آشنایی با تفریحات هیجان انگیز / اخر هفته ها تهران کجا بریم؟

تفریح در تمام دنیا، به ۲ بخش تقسیم می‌شود. تفریح برای افراد پولدار و تفریح برای افراد کم درامد. کسانی که پول بیشتری نسبت به دیگران دارند، می‌توانند تفریحات بهتری را انجام دهند و کسانی که درامد کم تری دارند، از حداقل امکانات برای تفریح برخوردار می‌شوند. درکل، تفریح در تهران را می‌توان به سینما، تیاتر، رفتن به طبیعت، شهربازی و دیگر چیزهای جذاب دانست که البته تفریحات هیجان انگیز دیگری هم وجود دارد که نرخ و مشتری خاص خود را می‌طلبد. ما در این گزارش به بررسی تفریحات هیجان انگیزی که در تهران وجود دارد اشاره کرده‌ایم.

زیپ لاین توچال

زیپ-لاین

در دل توچال، در طبیعت زیبای تهران، وسیله‌ای جذاب و مهیج قرار دارد که طبق گفته قبلی، مشتری خاص خود را دارد. پرواز در ارتفاع برای چند لحظه، می‌تواند آرزوی بسیاری از مردم باشد و زیپ لاین واقع در توچال، این امکان را فراهم کرده است تا یک تفریح مهیج را تجربه کنند. نرخ بلیط برای این تفریح جذاب و حدودا چند دقیقه ای، مبلغ ۷۵ هزار تومان است که با توجه به هیجانی که دارد نرخ مناسبی است.

بانجی جامپینگ

بانجی-جامپینگ

افرادی که ترس از ارتفاع ندارند، این تفریح را حداقل یک بار امتحان کنند. سقوط از ارتفاع زیاد و معلق ماندن بین زمان و هوا، قطعا تجربه خوبی خواهد بود. این تفریح به عنوان یکی از تفریحات هیجان انگیز در تهران شناخته می‌شود که افراد بسیاری آن را تجربه کرده‌اند و یا اینکه دوست دارند امتحان کنند اما استرس، این اجازه را نمی‌دهد. این مورد هم مانند زیپ لاین، در توچال قرار گرفته ات و سکویی در اختیار شما قرار دارد که می‌توانید از ارتفاع ۴۰ متری به پایین سقوط کنید. البته امنیت این وسیله بازی بسیار بالا است و جای نگرانی نیست. یکی از مسائلی که باید در مورد این تفریح بدانید، این است که تنها برای آقایان قابل استفاده است و خانم‌ها نمی‌توانند از آن استفاده کنند. البته سن آقایان هم باید ۱۴ سال بیشتر باشد. این بازی محدودیت وزنی هم دارد که افراد بیشتر از ۹۰ کیلوگرم نمی‌توانند از آن استفاده کنند. نرخ این تفریح هیجان انگیز، مبلغ ۱۸۰ هزار تومان است.

کارتینگ

کارتینگ-ماشین

علاقه مندان به خودرو و سرعت، قطعا از این تفریح هیجان انگیز استقبال خواهند کرد. در یک پیست اتوموبیلرانی قرار خواهید گرفت و با دیگران به رقابت می‌پردازید. سرعت و هیجان و حس مسابقه‌ای که در این پیست به وجود می‌آید، لذت تفریح را برای شما چندین برابر می‌کند. افراد بسیاری، این تفریح را به عنوان برنامه آخر هفته خود درنظر گرفته‌اند و هر هفته به عنوان پایه ثابت تفریحاتشان قرار داده‌اند. نرخ بلیط برای استفاده از کارتینگ مبلغ ۱۸۰ هزار تومان است.

تیوب سواری

تیوب-سواری

تیوب سواری، یکی دیگر از تفریحات جذابی است که در جوار دریاچه چیتگر قرار گرفته است. این تفریح جذاب، تجربه سرعت و پرواز را به شما می‌دهد و به عنوان یکی از هیجان انگیز‌ترین تفریحات تهران به شمار می‌رود. افراد بسیاری در صف منتظر می‌مانند تا این تفریح جذاب را امتحان کنند. برای لذت بردن از این تفریح کافی است تعداد پله را بالا بروید و به سرسره‌ای غول پیکر برسید. این سرسره با بقیه سرسره‌ها متفاوت است؛ چرا که برای پایین آمدن از آن باید سوار تیوب شوید؛ تیوب‌های این مجموعه یک نفره هستند. این سرسره از مناطقی با شیب تند عبور می‌کند و هر از گاهی در هوا معلق خواهید ماند. در نهایت هم بر روی تشکی بسیار بزرگ سقوط خواهید کرد. طول این سرسره ۳۰ متر است و بالاترین ارتفاع آن هم ۱۴ خواهد بود. این تفریح نرخ یکسانی ندارد و به گفته بسیاری از کسانی که این تفریح را تجربه کرده اند، بهای بلیط این تفریح نزدیک ۵۰ هزار تومان است.

اتاق فرار

اتاق-فرار

اگر به دنبال یک تفریح هیجان انگیز گروهی و ترسناک هستید، حتما به شما پیشنهاد می‌شود که اتاق فرار را امتحان کنید. اتاق فرار یکی از تفریحات جذابی است که بسیاری از افراد آن را برای تفریحات گروهی خود انتخاب می‌کنند. اتاق فرار، داستان‌های جذاب، ترسناک و همچنین معمایی بسیاری دارد. برنده شدن در این بازی‌ها مستلزم حل کردن معماهای پیچیده در بازه زمانی خاص است. اگر وقت‌تان تمام شود به جواب نخواهید رسید و اگر به جواب برسید برنده‌ی بازی هستید. پس حواستان باشد برای ورود به این بازی‌ها باید هم بازی‌های باهوش و با حوصله‌ای داشته باشید. بعضی از اتاق فرارها به شما این اختیار را می‌دهند که سطح سختی و آسانی معماهای اتاق‌تان را انتخاب کنید. این امکان می‌تواند بازه‌ی سنی بازی‌ها را بسیار وسیع کند. نرخ بلیط این تفریح هیجان انگیز مبلغ ۱۴۸ هزار تومان است.

پینت بال

پینت-بال

علاقه مندان به بازی‌های جنگی قطعا تجربه پینت بال را از دست نمی‌دهند و این تفریح را حداقل یک بار امتحان کرده‌اند. پینت بال یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی است که به صورت گروهی و در قالب ۲ تیم صورت می‌گیرد. تیرهای رنگی رنگی که در داخل اسلحه مخصوص قرار می‌گیرد و تیم‌ها با یکدیگر به جنگ می‌پردازند.

چنین تفریحی مستلزم این است که یک روز تعطیل تان را صرفش کنید و همراهانی اهل هیجان و پر تحرک داشته باشید. پینت بال یک بازی شاد و هیجان انگیز است که به تحرک بالا و آمادگی جسمانی خوبی احتیاج دارد. پس هم بازی‌هایی را انتخاب کنید که هم به لحاظ جسمانی آماده اند، هم اهل هیجانند و نشانه‌گیری خوبی دارند. نرخ بلیط این تفریح جذاب در باشگاه‌های پینت بال متغیر است و نمی‌شود نرخ مشخصی برای آن درنظر گرفت.

هرم هیجان

هرم-هیجان

این تفریح هیجان انگیز در تعداد محدودی از مکان‌های تفریحی تهران وجود دارد.. هرم هیجان یکی از کارهایی ست که می‌تواند حسابی آدرنالین خون‌تان را بالا ببرد و هیجان را برای دقایقی به روزتان اضافه کند. هرم هیجان که محصولی از شرکت زیمنس آلمان است؛ هرمی است که درونش کابینی ۴نفره وجود دارد. وقتی هرکس سرجای خود قرار گرفت از زمین جدا می‌شود و به پرواز در می‌آید. درحالی که معلق هستید یکی از فیلم‌های چند بُعدی که خودتان انتخاب کرده‌اید را برایتان پخش می‌کند.

تاب-برج

بلند‌ترین تاب دنیا، همین جا و در تهران قرار دارد. برج میلاد یکی از مکان‌های تفریحی و دیدنی پایتخت به شمار می‌رود که در هر قسمت آن، مکانی برای سرگرمی‌های هیجان انگیز درنظر گرفته شده است. یکی از همین سرگرمی‌های جذاب و هیجان انگیز، تاب برج میلاد است. است. بلندترین تاب دنیا که در ارتفاع ۲۸۲ متری شما را به ‌حرکت نشسته روی ابرها دعوت می‌کند. قطعا چنین تفریحی بسیار مهیج خواهد بود و پیشنهاد می‌شود حداقل برای ۱ بار هم شده، به ترس از ارتفاع خود غلبه کرده و بلند‌ترین تاب دنیار امتحان کنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها