|
کدخبر: 309615 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

مشکلات مردم در پمپ بنزین / کارت سوخت های آزاد کجاست؟

این روزها، مردم در صف های پمپ بنزین، مشکلاتی را تجربه می کنند که این امر سبب شده است تا برای سوخت گیری با چالش مواجه شوند.

جامعه مشکلات مردم در پمپ بنزین / کارت سوخت های آزاد کجاست؟

صف شدید پمپ بنزین، حکایت از آن دارد که باید مدت زمان زیادی را در صف منتظر بمانیم تا به یکی از جایگاه‌های سوخت گیری برسیم. زمانی که با جایگاه رسیدیم، شاهد سر درگمی مردم بودیم که با تعجب به اطراف نگاه می‌کردند و عده‌ای نیز مشغول داد و بیداد بودند. البته، چندی قبل شنیده‌ها حکایت از آن داشت که در جایگاه‌های سوخت، کارت آزاد ارائه نمی‌شود و همین امر سبب سردرگمی مردمی شده بود که مدت زیادی را در صف ایستاده بودند.

پمپ-بنزین

مشکل جدید کمبود کارت آزاد

با کمی دقت نسبت به سر و صداهای اطراف، متوجه شدیم که موضوع همین است و نبود کارت آزاد سبب شده است تا افرادی که مدت‌ها در صف ایستاده‌اند عصبانی شده و نسبت به وضعیت جایگاه، واکنش نشان دهند. فکرش را بکنید که حدود ۳۰ دقیقه در صف ایستاده‌اید و بعد از آنکه به جایگاه می‌رسید اعلام می‌شود که کارت آزاد نیست و فقط با کارت شخصی اجازه سوخت گیری دارید. هرکسی که باشد قطعا اجازه عصبانی شدن را دارد و حق این را به خود می‌دهد که نسبت به وضعیت پیش آمده اعتراض کند. گفته شد که چنین مشکلی مدت هاست که در جایگاه‌ها وجود دارد و به همین دلیل خبرنگار گسترش نیوز به یکی از جایگاه‌های بنزین آمده است تا از نزدیک صحت کمبود کارت آزاد را بررسی کند. البته مشکل مردم در جایگاه‌های بنزین، یکی و دوتا نیست بلکه مشکلات دیگری وجود دارد که در ادامه این گزارش به آنها اشاره کرده‌ایم.

بنزین-کارت

در این جایگاه بنزین، هیچ اشاره‌ای به اینکه کارت آزاد نداریم نشده بود و هیچ بنری در ورودی این پمپ بنزین وجود نداشت که گفته باشد در این جایگاه کارت آزاد نیست. قطعا اگر چنین بنری نصب شده بود، دیگر دلیل نداشت که مدت‌ها در صف طولانی منتظر بمانیم. اما این مشکل در صورتی پیش آمده است که مسئولان، چندی پیش اعلام کرده‌اند که در جایگاه‌ها مشکل کارت آزاد وجود ندارد اما بعد از اعلام بسیاری از مردم، باید به یکی از پمپ‌های بنزین می‌رفتیم تا از نزدیک شاهد ماجرا باشیم.

فقط با کارت شخصی بنزین بزنید

متوجه شدیم که چنین مشکلی واقعا وجود دارد و مسئولان جایگاه به رانندگان اعلام می‌کردند که فقط با کارت شخصی امکان سوخت گیری وجود دارد و این جایگاه کارت آزاد ندارد. مردم هم مجبور بودند یا از کارت دیگران استفاده کنند و یا اینکه بدون سوخت گیری از جایگاه خارج شوند. لازم به ذکر است زمانی که سوالی مبنی بر اینکه چرا کارت سوخت آزاد وجود ندارد پرسیده می‌شد، جواب سوال را نمی‌دادند و به کار دیگری مشغول می‌شدند. چنین مشکلی آن هم برای بنزین که مصرف روزانه بسیاری از خودروهاست و درواقع یک سوخت مهم است، چرا انقدر بزرگ شده و هیچ مسئولی، حداقل یک بار به صورت سرزده به یکی از جایگاه‌ها نمی‌رود تا از نزدیک مشکلات مردم را احساس کند.

سوخت-کارت

مکمل های سوخت بدون اطلاع ریخته می شود

یکی دیگر از مشکلاتی که مردم در جایگاه‌های سوخت با آن طرف شده اند، اقدام سرخود مسئولان جایگاه است. ریختن مکمل‌های سوخت بدون آنکه از راننده اجازه بگیرند، مشکلی است که شهروندان گزارش کرده‌اند و اعلام شده است که برای ریختن این مکمل ها، تا مبلغ ۲۰۰ هزار تومان هم پول دریافت می‌کنند. درواقع این کار بدون اطلاع راننده انجام می‌شود و بعد از آنکه مکمل ریخته می‌شود، اعلام می‌کنند که برایتان مکمل هم ریخته‌ایم. این مورد تا کنون بارها از سوی شهروندان گزارش شده و تاکنون راه به جایی نبرده است؛ چراکه اگر قرار بود این مورد برطرف شود، شاهد تکرار آن به دفعات نبودیم. مشخص نیست که مسئول اصلی پمپ بنزین دستور به چنین کاری داده و یا اینکه اگر این مکمل‌ها از سوی افراد حاضر در جایگاه فروخته شود، درصدی را دریافت می‌کنند. البته اگر هر ۲ این موارد باشد، درهر صورت بدون اطلاع قبلی به راننده، امری بسیار ناپسند خواهد بود. ناگفته نماند که طبق گفته مردم، این مکمل‌ها هیچ تاثیری ندارد و در بعضی از مواقع اثر معکوس هم داشته است. درضمن، دریافت مبلغی معادل ۲۰۰ هزار تومان، بسیار برای مکمل که اصلا مشخص نیست مکمل است یا خیر بالاست. باید دید چه کسی در پشت ریختن سرخود مکمل‌های سوخت در باک خودروها قرار دارد.

سوخت-مکمل

بنزین سوپر نداریم

اما موضوع آخری که بازهم گلایه شهروندان سبب شد تا این موضوع را پیگیری کنیم، نبود بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت است. طبق گفته شهروندان و طبق بررسی‌های میدانی، متوجه شدیم که در پمپ بنزین ها، از ارائه بنزین سوپر خودداری می‌کنند و اعلام می‌شود که بنزین معمولی بزنید. البته این خودداری کردن دلیل بر آن است که گفته می‌شود بنزین سوپر وجود ندارد وگرنه اگر وجود داشت، قطعا در جایگاه‌ها عرضه می‌شد.

کلام آخر

همانطور که در این گزارش خواندید، جایگاه‌های بنزین، وضعیت خوبی ندارند و مردم شکایت دارند که برای سوخت گیری درگیر چنین مشکلاتی هستند. امید است تا مسئولان امر، یک بار به صورت سرزده به یکی از جایگاه‌ها مراجعه کنند و از نزدیک شاهد باشند که برای سوخت گیری چه مشکلاتی وجود دارد. امید است با همت مسئولان، این مشکل برطرف شود تا دیگر برای مردم مشکلاتی در پمپ بنزین‌ها وجود نداشته باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها