|
کدخبر: 307648

آخرین جزئیات از کارت بلیت خبرنگاری

مدیرعامل سازمان فناوری ارتباطات و اطلاعات شهرداری تهران از رفع مشکل شارژ کارت بلیت خبرنگاری خبر داد.

جامعه آخرین جزئیات از کارت بلیت خبرنگاری

سعید جهانی، گفت: خبرنگاران می توانند برای شارژ کارت بلیت های ویژه اتوبوس و مترو به دفاتر الکترونیک شهر در مناطق ۲۲ گانه تهران مراجعه کنند.

وی افزود: با تغییر سیستمی و به منظور حرکت به سمت هوشمندسازی شهر تمامی مراحل ثبت نام و همچنین صدور کارت المثنی در همین دفاتر الکترونیک شهر صورت می گیرد.

جهانی یادآور شد: سعی داریم در آینده نزدیک کارت بلیت خبرنگاری و همچنین سالمندان را الکترونیکی کنیم که این طرح نیز در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان فناوری ارتباطات و اطلاعات شهرداری تهران با اشاره به رونمایی از طرح کیف پول خرید بلیت در مترو تهران نیز گفت: کارت هوشمند جزو برنامه های اصلی شهردار تهران است با همین تعریف می‌توان اذعان کرد که بهره‌مندی از کیف پول الکترونیک جزو اصلی‌ترین بخش‌های برنامه‌های هوشمندسازی است.

وی با بیان اینکه شاید این خرده به ما گرفته بشود که این طرح قبلا هم وجود داشته اما استفاده ای که می‌شد محدود بود گفت: تلاش ما این است که استفاده از کیف پول را در زندگی شهروندان فرهنگ‌سازی کنیم استفاده از مترو پیش از این به روش‌های کاغذی یا تک سفره و کارت بلیت بود. اما استفاده از کیف پول عنصر سومی است که کار کردن را در فرایند شارژ تسهیل می‌کند.

جهانی تاکید کرد: مسیر این کار بسیار راحت است و بعد از نصب سوپر اپلیکیشن می‌توانید کارت خود را شارژ کنید حتی این امکان بدون شارژ و با استفاده از QR کد فراهم ‌شده در گذشته شما مجبور به شارژ کارت خود بودید اما الان کیف پول خود را شارژ می کنید و در آینده امکان استفاده از آن در اماکن مختلف از جمله شهروند و میدان تره‌بار را دارید.

مدیرعامل سازمان فناوری ارتباطات و اطلاعات شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در گذشته کارت که گم می‌شد موجودی آن نیز از بین می رفت اما با راه‌اندازی اکانت اپلیکیشن، اعتبار با گم شدن کارت در حساب شما باقی می ماند همچنین موضوع سوم تاب آوری بالای سیستم است در نهایت استفاده از کیف پول شهروندی فرایند تسهیل شده ای است که در گام اول مترو و بی ار تی و سپس در ورزشگاه های شهرداری، سینما و فرهنگسراها قابل استفاده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها