|
کدخبر: 303626

خبری مهم درباره کارت بلیت خبرنگاران

پیرو مشکلات ایجاد شده برای برخی خبرنگاران جهت دریافت کارت بلیت های حمل و نقل، عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید معاونت حمل و نقل و سازمان فاوای شهرداری تهران اشتراک مساعی کنند تا مشکل کارت بلیت خبرنگاران حل شود و شورا نیز موضوع را پیگیری خواهد کرد.

جامعه خبری مهم درباره کارت بلیت خبرنگاران

چندسالی است که بنا به پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای شهر تهران، در هنگام بررسی وضعیت کارت بلیت‌های حمل ونقل عمومی، خبرنگاران نیز جزو اقشار خاص محسوب شده و از تخفیف بلیت مترو و اتوبوس بهره‌مند می‌شوند تا حداقل بخشی از هزینه‌های رفت و آمد این قشر که برای تهیه خبر مجبور به سفر به نقاط مختلف شهر آنهم به دفعات زیاد هستند جبران شده و از سویی به استفاده از حمل ونقل عمومی ترغیب شوند.

رویه اینگونه بود که خبرنگاران متقاضی دریافت کارت بلیت در سامانه "تهران من" ثبت نام کرده و بعد از تأیید مدیر مسئول برای خبرنگاران پیامک آمده و آنها برای شارژ کارت بلیت خود به باجه بلیت الکترونیک در ایستگاه های منتخب مراجعه و کارت بلیت خود را شارژ می‌کردند؛ اما امسال این رویه تغییر کرده و مقرر شده خبرنگاران برای شارژ کارت بلیت خود با در دست داشتن اصل کارت ملی، معرفی نامه رسانه (یا کارت خبرنگاری)، یک قطعه عکس ۳×۴ و کارت بلیت قبلی به یکی از دفاتر الکترونیک شهر مراجعه کنند که علاوه بر وجود مشکلاتی برای برخی خبرنگاران جهت شارژ کارت بلیت های قبلی برای خبرنگارانی که برای اولین بار می خواهند کارت بلیت را دریافت کنند در دفاتر الکترونیک خدماتی ارائه نمی شود و پاسخ دقیقی هم داده نمی شود و این موضوع موجب سردرگمی خبرنگاران شده است.

این درحالی است که حوزه حمل و نقل شهرداری مشکل را متوجه سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران (فاوا) می داند و این سازمان هم پاسخگوی وجود این مشکل نیست.

علی اصغر قائمی، درباره پیگیری شورای شهر تهران برای کارت بلیت خبرنگارانی که می خواهند برای نخستین بار این کارت را دریافت کنند، گفت: حتما این موضوع را پیگیری می کنیم. اگر این مصوبه شورا است پس استثنا پذیر نیست و همه باید تمکین کنند.

وی افزود: اگر فرایند این موضوع درست پیش بینی نشده است باید حوزه حمل و نقل و فاوا شهرداری تهران اشتراک مساعی کنند تا مسئله حل شود و ما هم از سوی شورا موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها