|
کدخبر: 307461 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

آشنایی با مخوف ترین مکان‌های دنیا

ترسناک‌ترین و مرموز‌ترین مکان‌های دنیا، همیشه ذهن آدم را به سمت و سویی خواهد برد، که حداقل برای یک بار هم که شده آن مکان را از نزدیک ببینند یا از پشت قاب گوشی خود، عکس هایی را مشاهده کنند و خود را در آن مکان تصور کنند.

جامعه آشنایی با مخوف ترین مکان‌های دنیا

داستان‌های بسیار جذابی درباره روستاهای ترسناک جهان روایت شده است اما گفته می‌شود بیشتر آنها به افسانه شباهت دارت تا واقعیت. البته اینکه ما نمی‌دانیم کدام یک از این روایت‌ها افسانه است و کدام یک واقعیت دارد، کمی برایمان ماجرا را ترسناک و البته جالب می‌کند.

همه‌ ما کسانی را می‌شناسیم که گاهی داستان‌های باورنکردنی از مکان‌های عجیب برایمان تعریف می‌کنند. برخی از آنها ادعا می‌کنند در طول شب، صداهای عجیبی شنیده‌اند و حتی گاهی در مورد ارواح گذشتگانشان با ما صحبت می‌کنند که در بعضی روزها به آنها زل زده‌اند. باور کردن این ادعاها خیلی سخت است، اما به این فکر کنید که اگر در مورد مکانی داستان‌های عجیبی تعریف شود، باز هم باور کردن این حرف‌ها برایتان سخت است؟ چقدر مشتاق دیدن جاذبه ترسناک هستید؟ما در این گزارش سعی داریم تا شمارا با ترسناک‌ترین مکان‌های دنیا آشنا کنیم.

جزیره عروسک‌ها در مکزیک

عروسک-جزیره

عروسک-جزیره۲

روایت‌ها از این جزیره، حکایت از آن دارد که مردی به جزیره‌ای در مکزیک نقل مکان می‌کند و بعد از مدتی که به کنار رودخانه می‌رود، جسد یک دختر را مشاهده می‌کند که در کنار او، یک عروسک بر روی آب شناور بود. این مرد بعد از آنکه جنازه دختر را دفن می‌کند، برای آنکه یادبودی برای او درست کرده باشد، چندین عروسک را از درختان آویزان می‌کند. البته جای نگرانی نیست و قرار نیست که این عروسک‌ها به دنبال گردشگران راه افتاده و آن هارا بکشند. طبق روایت هایی که این مرد، بعد از آویزان کردن عروسک‌ها برای اهالی محل تعریف کرده است، شب‌ها صدای راه رفتن و همچنین جیغ‌های یک دختر شنیده می‌شود. این صداها هرشب به گوش می‌رسد و انگار دختری در کنار درب‌های خانه فریاد می‌زند. این مکان در ساعاتی که هوا روشن است گردشگران بسیاری را پذیرا است اما با تاریکی شب، کسی جرات نزدیک شدن به این مکان را ندارد.

بیمارستان هیلز واولی

eKXPiH7tK2g4BTlhYJuu6FRNlgeW5pCaCOJw2YYc

6BDiHMRQGZEytrZEGAS3qQWfPFnEDYZZOHl8iogY

بیمارستانی راز آلود و مخوف در ایالت جنوبی جفرسون در کنتاکی واقع شده است. در این بیمارستان، کسانی که به بیماری سل دچار شده بودند، نگهداری شده و باتوجه به اینکه تعداد بیماران مبتلا به سل، افزایش پیدا کرده بود، تصمیم گرفتند تا این بیمارستان را گسترش دهند تا افراد بسیاری بتوانند در این بیمارستان نگهداری و درمان شوند. اما نکته قابل توجه این بیمارستان مربوط به اتاق شماره ۵۰۲ است. در این اتاق، زنی تحت درمان بوده است که در موقع بیماری باردار شده و از این اتفاق به شدت دچار افسردگی می‌شود. گفته می‌شود که این زن، خود را با سیم لامپ که در اتاقش وجود داشته دار زده و این منظره تبدیل به ترسناک‌ترین بخش‌های این بیمارستان شده است. گفته می‌شود که حدودا ۶۳ هزار بیمار تا قبل از اینکه این بیمارستان تعطیل شود، در اینجا مردند.

آسایشگاه روانی

Zc3mg0ImXE3XoriAeixYlkRBQsA05oTYvMK3j4S7

WbUVr8WZP7JHeLy8YugvsFJXomKltlhAR83GAdpP

آسایشگاهی که در سال ۱۸۶۴ در وسترون ساخته شد که بعدها به بیمارستان ایالتی وستون تبدیل شد. در این بیمارستان افراد معتاد به الکل و همچنین بیماران روانی را نگهداری می‌کردند. گفته می‌شود به دلیل نبود امکانات بهداشتی و درگیری افراد با کادر درمان، تعداد زیادی در این آسایشگاه کشته شده‌اند. بیمارانی که در این آسایشگاه بستری بودند، ادعا کرده‌اند که روح کشته شدگان در این آسایشگاه را دیده‌اند که آن هارا به شدت عذاب داده است. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که در تمام طول روز، صداهای ترستاکی مانند ناله کردن به گوش افراد بستری در آسایگاه رسیده است.

جنگل خودکشی

RHvI8D67K20sP3EvPeqYmy9PXeO8Unce6f7PqwdS

Txt6jGDFISREztzBs1VoU2qVUgIiqwUsVXJFyXO5

شاید برایتان جالب باشد بدانید، در کشور ژاپن جنگلی وجود دارد که افراد در آن خود کشی می‌کنند و مسئولان این جنگل اعلام کرده‌اند که اگر افرادی را درحال خودکشی مشاهده کردید، حتما از اقدام او جلوگیری کنید. در نزدیکی کوه فوجی، جنگلی به نام آکیگوهارا وجود دارد که به عنوان یکی از محبوب‌ترین نقاط خودکشی جهان شناخته شده است و در اساطیر ژاپنی با خانه مردگان ارتباط نزدیک دارد. مشکل خودکشی ژاپن به حدی افزایش یافته است که در سال ۲۰۱۰، تعداد ۲۰۰ نفر اقدام به خودکشی کردند. بر همین اساس در ورودی این جنگل، به افراد هشدار می‌دهد که در صورت مشاهده خودکشی به دنبال کمک باشند و گشت‌ها به طور مرتب جنگل را برای یافتن اجساد جست‌وجو می‌کنند. این جنگل یک جاذبه ترسناک در ژاپن محسوب می‌شود.

روستای تسخیر شده

روستای-تسخیر

یکی دیگر از مکان‌های ترسناک در فهرست ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان، روستای پلاکلی در انگلستان است. روستایی که حتی نامش وارد کتاب‌های رکورد جهانی گینس نیز شده است. بر اساس گفته‌ها و گزارش‌های مختلف از سوی شکارچیان ارواح و متخصصان امور ماورای طبیعی، در روستای پلاکلی و حومه آن بین ۱۲ تا ۱۶ روح زندگی می‌کنند. یکی از مشهورترین این ارواح، بانوی سرخ پوشی به نام درینگ است. زنی که تصور می‌شود در قرن دوازدهم در همین روستا زندگی می‌کرده است. یکی دیگر از ارواح روستای پلاکلی روح کارگر کارگاه آجرپزی روستا است. بر اساس گفته‌های بسیاری از اهالی روستا، روح این مرد بیچاره همیشه در حال فریاد است.

یکی دیگر از ارواح مشهور روستا روح مردی به نام ادوارد برت است که در قرن هجدهم با شلیک گلوله به سر خودکشی کرده است. ارواح روستا از مکان‌های مختلفی از مسافرخانه قدیمی آنجا تا برخی خانه‌های روستا زندگی می‌کنند. همچنین ارواحی در کلیسای سنت نیکولاس روستا حضور دارند. کلیسایی که مطابق سنن مسیحی در کنار قبرستان روستا ساخته شده است. قبرستان روستایی هم با وجود قبرهای قدیمی چند صد ساله و فضای سنگین و وهم آورش، مشخصا یکی از ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری روستا به شمار می‌رود.

قلعه ادینبورو

قلعه-جن

یکی از جن خیزترین مکان‌ها در کشور اسکاتلند، قلعه ادینبورو است که گفته می‌شود خانه‌ای متعلق به یک نوازنده ساز، یک طبل زن بدون سر و یک جانور سیاه رنگ شبیه به سگ است. در سال ۲۰۰۱ طاق‌ها و تالارهای این قلعه به دقت مورد یک بررسی علمی ۱۰ روزه قرار گرفت و در این تحقیق از ابزاری نظیر تجهیزات دید در شب، دوربین‌های دیجیتال، تصویر برداری حرارتی و همینطور تعداد ۲۴۰ داوطلب حواس جمع مورد استفاده قرار گرفت. نزدیک به نیمی از افرادی که شرکت کرده بودند، گزارش هایی از مشاهده ارواح و پدیده‌های شبح وار از جمله افت ناگهانی دما و احساس حضور موجودیتی نهان که لباسشان را می‌کشد اعلام کردند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها