|
کدخبر: 305142 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

مخوف ترین قبرستان های ایران و جهان

مکان‌های ترسناکی در دنیا وجود دارد که هر کسی توان ورود به آنجا را ندارد و اگر هم کسی به این مکان‌ها وارد شود، قطعا با ترس و لرز قدم بر می‌دارد.

جامعه مخوف ترین قبرستان های ایران و جهان

مکان‌های ترسناکی در دنیا وجود دارد که هر کسی توان ورود به آنجا را ندارد و اگر هم کسی به این مکان‌ها وارد شود، قطعا با ترس و لرز قدم بر می‌دارد. یکی از همین مکان ها، قبرستان‌ها هستند. قبرستان ها، در تاریکی شب، به مکانی ترسناک تبدیل می‌شوند که البته شاید صداهایی هم در این میان شنیده شود. البته این صداها می‌تواند ناشی از استرسی باشد که در وجودمان برای قرار گرفتن در یک مکان ترسناک است.

در ایران و سایر کشورها، قبرستان‌های ترسناک و عجیبی وجود دارند که تماشای آن شمارا به شدت، وحشت زده خواهد کرد. دلیل این میزان ترس از یک محیطی که قبرهای فراوانی دارد چیست؟ شاید یک دلیل می‌تواند این باشد که مرده‌های بسیاری در این محیط قرار دارند و تصور ما این است که احتمال دیده شدن روح وجود دارد. ما قصد داریم در این گزارش به بررسی قبرستان‌های عجیب و غریب ایران بپردازیم.

قبرستان خالد نبی

گورستان-خالد نبی

یکی از این گورستان‌های بسیار ترسناک، گورستان خالد نبی است که به گفته بسیاری از مردم، واقعا وحشتناک است. این گورستان در یک منطقه کوهستانی و در فاصله ۹۰ کیلومتری شمال شرق شهرستان گنبد کاووس قرار دارد. در نزدیکی و کمی پایین تر از مقبره خالد نبی، بقعه‌های عالم بابا و چوپان عطا قرار دارد. طبق روایاتی که میان اهالی این منطقه وجود دارد، عالم بابا پدر همسر خالد نبی و چوپان عطا، شبان خالد نبی یا یکی از اولیای گمنام یا یکی از همراهان وی بوده‌ است.

قبرستان تیس، گورستان اجنه

گورستان-اجنه

تیسجنوب روستای باستانی و زیبایی است که در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان روستای قرار دارد. گفته می‌شود قدمت این روستا نزدیک به ۲۵۰۰ سال است و گفته می‌شود مربوط به زمان هخامنشیان است. در این روستا، مکانی وجود دارد که به گورستان اجنه معروف است. گفته می‌شود، بومیان منطقه، این گورستان را مکانی سحرآمیز و ترسناک به ویژه در زمان شب می‌دانند و نزدیک شدن به این منطقه را کار خطرناک دانسته و از عواقب آن ترس دارند. سنگ قبرهای بزرگ و عجیب این گورستان، محلی‌ها را به این باور رسانده که این گورها نمی‌توانند محل دفن آدمیزاد باشند. تمام قبرها در دامنه کوه و در دل سنگ‌‌ها و در اندازه‌های بزرگ و کوچک کنده شده‌‌اند و به رغم گذشت زمان و تخریب قبور بر اثر فرسایش، هنوز هم قبرهای زیادی در این مکان باقی ‌مانده‌اند.

قبرستان شهریری

قبرستان-شهریری

شهریری یک محوطه باستانی در شهرستان مشگین شهر از شهرهای استان اردبیل ایران و از توابع روستای ارجق است. این محوطه شامل ۲۸۰ سنگ‌افراشت باستانی است که دیرینگی آنها بیش از ۸ هزار سال پیش میلاد برآورد می‌شود و قدمت این مناطق به دوران اواخر مفرغ (عصر برنز) و دوره نوسنگی و مس سنگی و نیز اوایل آهن بر می‌گردد. گفته می‌شود، سنگ قبرهای عجیبی در این منطقه وجود دارد که ترس را در دل بیننده چند برابر می‌کند. طرح انسان‌های حک شده روی سنگ‌ها به شکل افرادی دست به سینه و معمولا بدون دهان است و تنها یک مجسمه حکاکی شده زن یافت شده که دارای دهان بوده و تاکنون فقط ۷ قطعه این نوع سنگ‌افراشت‌ها در منطقه حکاری کردستان ترکیه و یک قطعه هم در قپوزستان آذربایجان یافت شده‌ است. تصور کنید، زمانی که شب رسیده است، با نور گوشی خود، به یکی از این سنگ قبرها برخورد کنید و تصاویر آنها را یک لحظه ببینید.

قبرستان دارالسلام

قبرستان-دارالسلام

گورستان دارالسلم، یکی از قدیمی‌ترین گورستان‌های ایران است که در شهر شیراز قرار گرفته و در آن مقبره‌هایی از قرن اول و دوم هجری دیده می‌شود. البته بسیاری از پژوهشگران بر این باورند که این قبرستان پیش از اسلام نیز وجود داشته‌ است. مقبره‌های قدیمی با خط‌های ممتاز رقاع، کوفی، بنایی، ثلث، نسخ و نستعلیق کنده‌کاری شده و تصاویری از قیچی، شانه، آینه و ابزار شغل‌های در گور خفتگان روی این سنگ‌ها حک شده‌ است.

گورستان باغلق

گورستان-باغلق

روستای ترکمن نشین باغلق در منطقه جرگلان استان خراسان شمالی قرار دارد. گورستان روستای باغلق از گورستان‌های قدیمی این استان محسوب می‌شود. این گورستان دور از روستا و بر فراز تپه‌ای واقع شده است. نکته جالب توجه در این گورستان چوب‌های عمودی است که مشخصات متوفی روی آن درج شده است.

اما در خارج از کشور نیز، گورستان‌های ترسناک بسیاری وجود دارد که به ۲ مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

قبرستان ساحره ها

ساحره-گورستان

قبرستانی که در مناطق کوهستانی نزدیک به جاده برادرتون در ایالت تنسی امریکا قرار دارد استمپس نام دارد. اما به دلیل وجود ویژگی‌های عجیب مانند، تکه سنگ‌های چادر شکلی که برای سوزاندن مرده‌ها از آن استفاده می‌شود و سنگ قبر‌هایی که اشکال ستاره مانند یا پنج ضلعی در آنها دیده می‌شود، به قبرستان ساحره‌ها شهرت دارد. برخی از افراد محلی ادعا می‌کنند که آقای استمپس که این قبرستان را ایجاد کرده از یک پنج ضلعی به عنوان امضا استفاده می‌کرده است و به همین دلیل از این نشان‌ها در این گورستان استفاده می‌شود. البته این افراد هیچ توضیحی برای حیوانات قربانی شده مختلفی که در این قبرستان دیده می‌شود ارائه نمی‌کنند.

دخمه‌های کاپوچین

دخمه-کاپوچین

به جرات می‌توان گفت که یکی از مخوف‌ترین قبرستان هایی که تاکنون مشاهده شده، دخمه‌های کاپوچین است. مردگان در دخمه‌های کاپوچین در سیسیل ایتالیا به شکل ترسناکی نگهداری می‌شوند، آنها مومیایی شده و با لباس‌های معمول خود در کنار یکدیگر به دیوار تکیه داده شده یا بر روی صندلی و تابوت نگهداری می‌شوند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها