|
کدخبر: 306049 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

عجیب ترین شغل های جهان / این افراد درآمد بسیار بالایی دارند

شغل های بسیار عجیب اما با درآمد بالایی در جهان وجود دارد که حتی ممکن است تماشای عکس بعضی از این شغل ها حال شما را حسابی بهم بزند.

جامعه عجیب ترین شغل های جهان / این افراد درآمد بسیار بالایی دارند

شغل‌های عجیب و سرگرم کننده‌ای در جهان وجود دارد که شاید هیچ کس فکر آن را نمی‌کرد که چنین شغل هایی داشته باشیم. کسانی در این کارها مشغول شوند. شغل‌های عجیب و در عین حال سرگرم‌کننده و درآمدزایی که امروزه در جهان، بسیاری از افراد به آن پرداخته‌اند و درآمد بسیار بالایی هم دارند.

بوکردن-زیربغل

بو کردن زیر بغل

یکی از این شغل‌ها، بو کردن زیر بغل افرادی است که از مام استفاده می‌کنند. در واقع، شرکت تولید‌کننده مام زیر بغل، افرادی با حس بویایی بسیار قوی را استخدام کرده است که زیر بغل استفاده‌کننده‌گان از این مام‌ها را بو می‌کنند تا متوجه شوند که محصولشان کارایی لازم را داشته است یا خیر. این افراد در یک اتاق گرم کار می‌کنند و می‌توانند در ۱ ساعت زیر بغل ۶۰ نفر را بو کنند تا با درجه‌بندی از ۱ تا ۱۰، تعیین کنند چـه عناصری بهترین نتیجه را خواهد داشت. بسته به تجربه و سابقه‌ی کاری، این افراد می‌توانند سالانه بین ۱۹ هزار تا ۵۲ هزار دلار درآمد داشته باشند. فکر می‌کنم کم‌تر کسی مشتاق باشد تا این کار را انجام دهد و فقط افرادی که حساسیت نسبت به بو ندارند در این شغل استخدام می‌شوند.

هل دادن مسافر

فشاردادن-مشافر

فشار دادن مسافران مترو، یکی دیگر از شغل‌هایی است که در دنیا، افراد زیادی مشغول به این کار می‌شوند. در کشور ژاپن، به دلیل آنکه، وقت شناسی بسیار اهمیت دارد و مردم برای رسیدن به محل کار و قرار هایی که دارند، بتوانند سر وقت به آن مکان برسند، از مترو استفاده می‌کنند. برای همین حجم بسیاری از مسافر در ایستگاه‌ها وجود دارد. افرادی در شرکت مترو استخدام می‌شوند که مردم را به داخل مترو هل می‌دهند تا تمام مسافران به صورت فشرده در واگن جا شوند. درواقع دولت افرادی را استخدام می‌کند تا مسافران رابه داخل قطارها هل دهند و تا جاییکه ممکن اسـت افراد بیشتری سوار قطار شوند. این خدمه ی مترو طبق معمول از ۷ تا ۹ صبح کار می‌کنند و ساعتی ۱۰ دلار درآمد دارند. البته در مترو تهران هم کسانی هستند که با هل دادن جای خود را باز می‌کنند اما پولی دریافت نمی‌کنند.

عزاداری حرفه ای

عزاداری-مراسم

وقتی کسی از دنیا می‌رود، اگر کسی را داشته باشد، برایش مراسم خواهند گرفت و به سوگواری می‌پردازند. اما اگر آن شخص کسی را در دنیا نداشته باشد، گروه‌هایی وجود دارند که برای شخص فوت کرده مراسم می‌گیرند و برایش سوگواری می‌کنند. در واقع باید گفت که برای این کار از راین مواقع از عزادارهای حرفه‌ای استفاده می‌شود. این بازیگرها برای حضور در مراسم تشییع شخص متوفی و سوگواری برای مرگ او دست مزد دریافت می‌کنند. این شغل در کشور‌های جنوب شرقی آسیا بسیار رایج اسـت و دست مزد اینکار در انگلستان، ۷۰ دلار برای تنها ۲ ساعت کار اسـت. با توجه به ساعت کاری کم، درامد بسیار بالایی دارد. مشابه چنین اقدامی، یک فیلم سینمایی در کشور ساخته شد با موضوع چند می‌گیری گریه کنی، این فیلم در زمان خودش، سر و صدای بسیاری کرد اما بعد‌ها عده‌ای به همین شغل مشغول شدند.

پوشاندن پلاک خودرو

پوشاندن-پلاک

پوشاندن پلاک خودرو در ایران مرسوم است. افرادی هستند که در ورودی‌های محدوده طرح ترافیک حضور دارند و با دریافت مبالغ بسیار ناچیز، پشت خودرو حرکت می‌کنند که دوربین‌های ثبت تخلف، نتواند پلاک آن هارا ثبت کند. مبلغ دقیق درآمد این شغل مشخص نیست و این افراد احتمالا بسته به نوع خودرو، پول دریافت می‌کنند. ممکن است از یک خودرو مدل پایین ۵۰ هزار تومان و از یک خودرو مذا بالا ۱۰۰ هزار تومان دریافت کنند اما هنوز هیچ اطلاعاتی از میزان درامد این شغل وجود ندارد.

تمیز کردن گوش

تمیز-گوش

شغل بسیار کثیفی به نظر می‌آید اما در کشور هند این شغل رواج بسیاری دارد. افرادی که در گوش خود احساس سنگینی می‌کنند و فکر می‌کنند که درون گوش آنها جرم گرفته است، نزد این گوش پاک کن‌ها می‌روند و با کمک آنها گوش خود را از جرم و کثیفی خالی می‌کنند. این افراد با تمیز کردن گوش دیگران امرار معاش می‌کنند. این شغل ناخوشایند هنوز در هند رایج اسـت و برای تمیز کردن گوش‌ها از هر مادهی خارجی مثل جرم و گرد و غبار انجام می‌شود. این افراد برای خارج کردن جرم گوش‌ها اغلب از یک موچین استفاده می‌کنند کـه سر آن یک سوزن قرار دارد و با پنبه پوشیده شده اسـت. دست مزد اینکار تنها ۳۰ سنت است.

تست غذای حیوانات خانگی

تست-غذا

افراد بسیاری در دنیا هستند، که حیوانات خانگی دارند و سلامت غذای حیواناتشان، برایشان بسیار دارای اهمیت است. این افراد با حساسیت بالا حیوان خانگی خود غذا می‌دهند و دوست دارند که آن غذا بسیار سالم باشد اما خودشان حاضر نیستند که اندکی از آن غذا را امتحان کنند. اما افرادی وجود دارند کـه شغل انها تست کیفیت غذای حیوانات خانگی است و سالانه ۴۰ هزار دلار درآمد دارند. بـه علاوه، این افراد وظیفه دارند قبل از تف کردن غذا، ارزش غذایی آنرا برآورد کنند.

شغل ساقدوش حرفه‌ای عروس

ساقدوش-عروس

قطعا برای دختری، مهم‌ترین روز زندگی اش، روز عروسی خواهد بود و دوست دارد که افراد بسیاری درکنارش تحت عنوان ساقدوش حضور داشته باشند. کسانی که در روز مراسن عروسی، دلشان می‌خواهد که ساقدوش‌های بسیاری درکنارشان باشد، با شرکت‌های اجاره ساقدوش ارتباط می‌گیرند و درواقع ساقدوش شفارش می‌دهند. ساقدوش بودن شاید خیلی راحت نباشد، اما بسیار جالب به می‌رسد. یک شرکت اجاره‌ی ساقدوش، افرادی رابه‌عنوان ساقدوش عروس در اختیار مراسم عروسی قرار می‌دهد. هویت واقعی این افراد برای مشتریان ناشناس است. دست مزد ساقدوش‌ها برای هر عروسی ۳۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار است.

شغل تست‌‌کننده سرسر‌ه‌ آبی

سرسره-آبی

تعداد زیادی از مـا حاضریم اینکار را بدون دریافت حقوق انجام دهیم اما افرادی هستند کـه برای تست و محاسبه سرسره‌های آبی حدود ۲۷۰۰۰ هزار دلار دریافت می‌کنند. تامی لینچ کسیکه که ۴ سال اینکار را انجام داده، معتقد است که تست سرسره‌‌های آبی بهترین شغل جهان است.

شغل خوابیدن

خوابیدن-شغل

اکثر ما شاید دوست داشته باشیم بخوابیم و حسابمان پر از پول شود. هیچ کس از استراحت بدش نمی‌آید؛ مخصوصا زمانی که در کنار خوابیدن به شما پول هم بدهند. یکیدیگر از عجیب‌ترین شغل‌های دنیا این اسـت که بخوابید و پول بگیرید. ناسا افرادی را برای شرکت در تحقیقات استراحت در رخت خواب استخدام می‌کند. در یکی از تحقیقات ناسا، بـه شرکت‌کنندگان ۵ هزار دلار در ماه حقوق تعلق گرفت. به هیچ وجه پول کمی نیست. این افراد باید بـه‌مدت ۸۷ روز، روی تخت می‌خوابیدند. امکاناتی از قبیل تلویزیون، کامپیوتر و کنسول بازی در اختیار این افراد قرار می‌گیرد و همچنین ملاقات با دوستان و خانواده نیز برای شرکت‌کنندگان آزاد است لبته در رخت خواب.

  • ایرانی ارسالی در

    فقط وعده میدهد وقتی هم اعتراض میکنند دستگیر شکنجه ومیکشند همه ما جوانها بیکار افسرده و خانه نشین هستیم جوانی و قدرت جوانی ما با سرعت میگذرد معلوم نیست بعد فوت پدر و مادر چگونه باید زندگی کنیم نه پرداختی بیمه داریم نه سرمایه ونه دولتی دلسوز که دلش به حال و آینده ما بسوزه وفکری باحال ما بکنه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها