|
کدخبر: 305843

آشنایی با لذیذ ترین خوراکی جهان

سمبوسه یکی از جذاب ترین خوراکی هایی است که هر کسی نمی تواند دست رد به این خوردنی خوشمزه بزند.

جامعه آشنایی با لذیذ ترین خوراکی جهان

سمبوسه یکی از خوشمزه‌ترین پیش غذا‌های ما ایرانی است که طرفداران بسیاری را در میان مردم دارد. کسانی که خیلی به وعده غذایی اهمیت می‌دهند و در واقع به خوش خوراک معروف هستند، این فست فود بسیار لذیذ را قبل از رسیدن غذای اصلی سفارش می‌دهند. سمبوسه‌ها انواع مختلفی دارند که افراد بستگی به ذائقه‌ای که دارند آن را انتخاب می‌کنند.

سمبوسه-۱

سمبوسه مرغ، سمبوسه سیب زمینی و پیتزایی، از انواع سمبوسه هایی هستند که در میان مردم رایج هستند. البته نا گفته نماند که سمبوسه پیتزایی طرفدار بسیاری دارد. بیشتر مردم، فست فود را سوسیس و کالباس می‌دانند و به همین دلیل، انتخابشان سمبوسه پیتزایی است.

شهر سمبوسه‌ها هم که در جنوب ایران واقع شده است. آبادان یکی از شهر‌های جنوبی کشورمان است که سمبوسه‌های معروفی دارد و به دلیل مزه تندی که دارد، بسیار محبوب است. درکنار این سمبوسه‌های خوشمزه که در جنوب ایران پخته می‌شود، سس خردل می‌گذارند که طعم بسیار تند و خوشمزه‌ای به غذا می‌دهد.

سمبوسه-۲

برخی معتقدند این خوراک از ایران به هند راه پیدا کرده‌است در حالی‌که گفته می‌شود سمبوسه در اوایل قرن سیزدهم توسط بازرگانان خراسانی به هند رسید و با کمی تغییر در دستور تهیه آن، به یکی از خوراکی‌های محبوب در میان هندی‌ها بدل شد و از قضا پادشاه هندوستان و خاندان سلطنتی در گذشته‌های دور علاقه خاصی به این غذا داشته‌اند.

این فینگر فود جذاب، به شاخ افریقا هم سفر کرده‌ و از قضا یک وعده غذایی رایج و مطلوب در میان اهالی آن منطقه است. حتی در کشورهایی نظیر سومالی، اتیوپی، اریتریا و جیبوتی سمبوسه یکی از مهم‌ترین خوراکی‌های جشن‌ها و مناسبت‌های ویژه است و به گونه خاصی هم میل می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها