|
کدخبر: 299908 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

پاستیل، یک خوراکی محبوب / فواید این خوراکی جذاب را بشناسید

همه ما، عاشق خوردن خوراکی‌های جذاب و خوشمزه با ظاهری خاص هستیم که علاوه بر طعم آن از عطر و شکل خاصی برخوردار باشد.

جامعه پاستیل، یک خوراکی محبوب / فواید این خوراکی جذاب را بشناسید

خوراکی‌ها و تنقلات جزو مواد غذایی هستند که ما دوست داریم روزانه بخشی از وعده غذایی خود را به خوردن تنقلات اختصاص دهیم. پاستیل یکی از خوراکی‌های جذابی است که علاوه بر آنکه دخترها علاقه بسیاری به آن دارند، پسرها هم به این خوراکی جذاب علاقه نشان داده‌اند.

پاستیل

طرح و رنگ و همچنین انواع طعم‌های این خوراکی خوشمزه، سبب شده است تا در دنیا طرفداران بسیاری را پیدا کند. شاید می‌توان گفت بالای ۱۰۰ مدل و طعم از پاستیل در دنیا وجود دارد که مردم مشتاق هستند طعم همه آن هارا احساس کنند. پاستیل خرسی یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌ها در بین مردم است که طعم بی‌نظیری دارد و بیشتر مردم پاستیل خرسی تهیه می‌کنند.

اگر از یک کودک در مورد خوراکی مورد علاقه‌اش بپرسید، به احتمال زیاد پاستیل یکی از مواردی است که او نام خواهد برد. این خوراکی آنقدر در میان کودکان محبوب است که کارخانه‌های پاستیل سازی، بیشتر از اشکال عروسکی برای ساخت استفاده می‌کنند و همچنین بسته‌بندی‌ها طرح‌های کودکانه دارد. این ماده خوشمزه علاوه بر کودکان، محبوب دل همه، حتی افراد میانسال است. طعم شیرین و ملایم و بافت ژله‌ای آن در تمام دنیا طرفدار داشته و باعث ثروتمند شدن شرکت‌های تولید‌کننده پاستیل شده است.

پاستیل۲

تاریخچه پیدایش پاستیل

شاید باور نکنید که پاستیل در دهه ۱۹۲۰ کاملا اتفاقی توسط یک کارگر ساده اختراع شد! ماجرا از این قرار بود که هانس ریگل، کارگر ساده یک کارخانه آبنبات‌سازی و البته صاحب تجربه‌های زیاد در زمینۀ شیرینی‌پزی و قنادی، برای کسب درآمد بیشتر در آشپزخانه خانه کوچکش هم آبنبات‌های خانگی درست می‌کرد که بسیار خوشمزه و پرطرفدار بود و به همین دلیل بعد از مدتی نام «هاریبو» را برای آبنبات‌هایش انتخاب می‌کند که خیلی زود بر سر زبان‌ها می‌افتد. او همیشه برای بالا بردن میزان فروش محصولاتش سعی می‌کرد ایده‌های خلاقانه‌ای را عملی کند و به همین دلیل یک‌بار تصمیم گرفت از طعم میوه که آن روزها پرطرفدار بود، همچنین مقداری ژلاتین برای قوام بیشتر آبنبات‌ها استفاده کند. البته او قصد داشت در شکل و ظاهر آبنبات‌ها هم که آن زمان همگی گرد و ساده بودند، تنوعی ایجاد کند و به همین دلیل آنها را در قالب‌های خرسی شکل که کمی قدبلندتر و لاغرتر از خرس‌های امروزی هاریبو بودند، ریخت. این آبنبات‌ها برخلاف ظاهر سفت و محکمی که داشتند، کش می‌آمدند و خیلی زود در میان بچه‌ها و حتی بزرگ‌ترها محبوب شدند و به این ترتیب ثروت فراوانی را برای هانس به ارمغان آوردند.

پاستیل۳

پاستیل‌ها طعم‌های متفاوتی دارند. شیرین، ترش، میوه ای، نوشابه‌ای و... از طعم‌های جذاب این خوراکی لذیذ هستند. این خوراکی آنقدر در میان مردم محبوب است که فروش کیلویی هم دارد. بسیاری از افراد برای آنکه بتوانند پاستیل بیشتری در طول روز مصرف کنند، این خوراکی را به صورت کیلویی تهیه می‌کنند که البته باید گفت قیمت بسیار بالایی دارد. اما ناگفته نماند که انواع رنگ و طرح در مغازه‌های فروش پاستیل کیلویی، آنقدر جذاب است که حتی اگر قصد خرید هم نداشته باغشید مجبور به خرید یک مقدار پاستیل می‌شوید.

فواید پاستیل برای بدن

شاید برایتان جالب باشد بدانید که پاستیل با وجود آنکه جزو تنقلات حساب می‌شود اما فایده هایی هم برای بدن دارد. بسیاری از پزشکان گفته‌اند که پاستیل برای استخوان فایده‌های بسیاری دارد. ژلاتین موجود در پاستیل منبعی غنی از پروتئین است و به همین سبب می‌تواند برای استخوان مفید باشد. بعضی‌ها در خواص پاستیل پارا فراتر گذاشته و آن را ضد پوکی استخوان می‌دانستند.

پاستیل۴

بسیاری از پزشکان فواید دیگری را برای این خوراکی جذاب نام برده‌اند. پاستیل با جذب آمینواسیدهای طبیعی باعث بهبود بافت پوست و به تاخیر انداختن پیری آن می‌شود و با دارا بودن آمینواسید، باعث تقویت بافت مو، پوست و ناخن می‌شود و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند.

نکته مهمی که در مصرف پاستیل وجود دارد این است که به دلیل طعم عالی و همچنین جذابیت بسیار بالا، کودکان علاقه مند به خوردن بیش از حد این خوراکی هستند. این دلیل سبب می‌شود تا کودکان اعتیاد بالایی به خوردن پاستیل پیدا کنند و با توجه به قند موجود در این خوراکی جذاب، سبب می‌شود تا در آینده با مشکل بیماری دیابت مواجه شوند. مصرف بیش از حد هر چیزی می‌تواند به بدن آسیب برساند.

پاستیل۵

پاستیل‌ها از ژلاتین، پکتین، کاراگینان، شربت گلوکز، شکر، آب تصفیه شده، سیترات سدیم، عصاره میوه و گیاه، طعم‌ها، رنگ‌ها و کمی اسید سیتریک و غیره تهیه شده‌اند و همه این مواد را با ویژگی‌های مختلف ترکیب کرده تا بهترین طعم و بافت به‌دست آید.

کلام آخر

همانطور که در این مطلب خواندید، پاستیل‌ها دارای طرح و رنگ و طعم متفاوتی هستند که هرکسی را برای خرید سر شوق می‌آورد. اما باید در مصرف این خوراکی جذاب کمی احتیاط کرد. امروزه و با پیشرفت تکنولوژی اشکال جالبی برای این خوراکی در نظر می‌گیرند که این اقدام سبب شده است تا جذابیت پاستیل چند برابر شود. همچنین پاستیل‌های رژیمی و بدون قند نیز در بازار وجود دارد که خوردن آن بی‌ضرر است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها