|
کدخبر: 304291

ساماندهی کودکان کار خیابانی قابل تحقق است

معاون حقوق عامه دادستانی کل کشور گفت: ساماندهی کودکان کار خیابانی قابل تحقق است و لازمه حل ریشه‌ای مشکل کودکان زباله‌گرد تفکیک کامل زباله‌ها در مبدا است.

اولین کارگروه مشترک دادستانی کل کشور با شورای شهر تهران و شورای عالی استان‌ها صبح امروز در شورای شهر تهران با حضور غلامعباس ترکی، معاون حقوق عامه دادستانی کل کشور و پرویز سروری، نرجس سلیمانی و مهدی عباسی از اعضای شورای شهر تهران برگزار شد.

ترکی در این کارگروه با اشاره به نقش مدیریت شهری در تقویت نظم و انضباط شهری، صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بر عزم جدی دادستانی کل کشور در پیگیری حل معضلات شهری پایتخت تاکید کرد.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور افزود: لازم است چارچوب و مدل مناسبی برای همکاری مدیریت شهری و نهاد دادستانی طراحی کنیم که قابل تعمیم به سراسر کشور باشد.

وی یادآورشد: در این همکاری نظام مسائل حقوق عامه در مدیریت شهری را تدوین و با تمرکز روی مسئله‌های مهم که دغدغه مشترک دادستان‌ها و مدیریت شهری است، برنامه‌های مشترکی را به مرحله اجرا می‌گذاریم.

معاون حقوق عامه دادستانی کل کشور اظهار کرد: ساماندهی کودکان کار خیابانی، شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی به خصوص در حوزه کودک و نوجوان، بانوان و خانواده، ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر، حاشیه نشینی و مهاجرت، محیط زیست شهری، مسائل فرهنگی و اجتماعی از دغدغه‌های مشترک دادستانی و مدیریت شهری است.

ترکی افزود: کاهش و کنترل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی بدون همکاری شوراهای شهر و شهرداران امکان پذیر نیست؛ و تعیین شهردار تهران به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در موضوع آسیب‌های اجتماعی شهر تهران ظرفیت خوبی را برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پایتخت به وجود آورده است و امیدواریم از این ظرفیت قانونی بخوبی استفاده شود.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها