|
کدخبر: 300772 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از یکصد و شصت و سومین جلسه شورای شهر تهران

انتقاد عضو شورای شهر از شرکت آبفای تهران

جعفر شربیانی، عضو شورای شهر تهران، در حاشیه این جلسه، توضیحاتی را درباره مشکلات فاضلاب در منطقه ۲۲ تهران ارائه داد.

جامعه انتقاد عضو شورای شهر از شرکت آبفای تهران

شربیانی گفت: چالش جدی در این زمینه وجود دارد و فاضلاب نیز در منطقه ۲۲ با عدم تکمیل انشعابات روبه رو است و چالش های قابل توجهی را ایجاد کرده است. البته در دوره فعلی تلاش هایی صورت گرفته و همکاری های با شرکت فاضلاب انجام شده است تا تصفیه خانه در منطقه ایجاد شود که متاسفانه با پیشرفت قابل توجهی از سوی شرکت آبفا و وزارت نیرو مواجه نبوده است.

وی افزود: تکمیل شبکه جمع آوری آب های سطحی در غرب تهران به ویژه منطقه ۲۲ یکی از مشکلات مناطق غربی تهران است و با توجه به ساخت و ساز بلندمرتبه ها در این بخش از شهر، تکمیل شبکه امری اجتناب ناپذیر است و کم توجهی نسبت به آن منجر به آلودگی های زیست محیطی می شود.

شربیانی ادامه داد: فاضلاب مجتمع های بلندمرتبه به دلیل عدم وجود زیرساخت حیاتی، به صورت غیرمجاز به جوی ها و کانال ها هدایت می شود و مجتمع ها زمینه ساز پر شدن زود هنگام چاه های فاضلاب می شوند. هزار میلیارد تومان برای راه اندازی پروژه فاضلاب منطقه ۲۲ در نظر گرفته شده و از ۲۳۷ کیلومتر ۱۰۶ کیلومتر باقی مانده و با توجه به عدم اتمام کار، هنوز انشعابی اختصاص نیافته است.

وی با بیان اینکه تاکنون اقدام اجرایی برای تکمیل شبکه انشعابات صورت نگرفته است گفت: به شرکت آب و فاضلاب تذکر داده می شود در راستای مدیریت بهینه فاضلاب مجتمع های مسکونی، با هدف تسهیل در اجرا و تکمیل تصفیه خانه باید اقدامات مقتضی در حداکثر فوریت را انجام دهد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها