|
کدخبر: 298042

اجازه ساخت و ساز غیر قانونی نداده ایم

شهردار منطقه یک تهران /شمیرانات/ گفت: در هشت ماه گذشته با همکاری ویژه دادستانی و نیروی انتظامی اجازه ندادیم در گلابدره ساخت و ساز غیرمجازی حتی در حد ساختن یک طبقه انجام شود.

سید مهدی صباغ درخصوص ساخت و سازهای غیرمجاز در محله گلابدره این منطقه که اعضای شورای شهر نیز نسبت به آن تذکراتی را مطرح کردند، اظهار داشت: در هشت ماه گذشته با همکاری ویژه دادستانی و نیروی انتظامی در گلابدره که ساخت و ساز غیرمجاز و افزایش طبقه در آن مسبوق به سابقه بوده، اجازه ندادیم طبقه ای ساخته شود و حتی در مورد هر مالکی که در ساختمانش طبقه ای به صورت غیرمجاز اضافه کند همان اقدامی را انجام می دهیم که عضو کمیسیون شهرسازی شورا عنوان کردند؛ یعنی با حکم قضایی ورود و از ابتدای کار از ساخت و ساز جلوگیری می کنیم.

وی تاکید کرد: به سازه های نیمه کاره ای هم که به صورت غیرمجاز با آرای قدیمی ساخته شده بود، اجازه تکمیل ندادیم که تعداد آنها بالغ بر ۱۰ مورد است و به صورت مجزا حکم قضایی آنها برای تخریب اخذ می شود.

این مسئول با بیان اینکه معمولا این ساختمان ها در کوچه های یک متری ساخته می شوند، افزود: در شب عید یک ساختمان هفت طبقه که حدود ۱۵ واحد ساختمانی بود را با حکم قضایی و حکم ماده ۱۰۰ تخریب کردیم که به گفته دستگاه نظارتی شهرداری تهران، تخریبی که شب عید انجام دادیم متری ۱۰ میلیون تومان کاهش قیمت در آن محدوده را سبب شد.

صباغ خاطرنشان کرد: ساختمان های نیمه کاره غیرمجاز در گلابدره وجود دارد اما اجازه فعالیت را تا زمانی که سیکل ماده ۱۰۰ آنها طی و حکم‌شان اجرا نشود، نمی دهیم؛ به طوری که در این هشت ماه اجازه ایجاد طبقه جدید غیر مجاز را ندادیم.

وی ادامه داد: تخریب املاکی که ماده ۱۰۰ دارند و نیمه کاره هستند، در برنامه است، حتی دو هفته گذشته ملکی را بازدید کردیم و تصمیم این شد که انشعابات آب و گاز آن را قطع کنیم، چون ساختمان های خلاف و ناایمن ساخته شده را تخریب می کنیم و گزارشات اقدامات را نیز برای اعضای شورای اسلامی شهر فرستاده ایم.

شهردار منطقه یک با بیان اینکه طرح موضعی گلابدره را از طریق سازمان نوسازی پیگیر هستیم، اظهار داشت: نکته این است که خیلی از املاک بدون سند هستند و نمی توانند ساخت و ساز کنند؛ آنهایی که قولنامه ای هستند و می توانند جواز بگیرند نیز نمی توانند پایان کار بگیرند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها