|
کدخبر: 296937 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از یکصد و پنجاه و سومین جلسه شورای شهر تهران

با پدیده خانه دودی مواجه هستیم / اجاره مسکن ۴۰ متری توسط ۳۰ نفر

ناصر امانی عضو‌ شورای شهر تهران درحاشیه جلسه شورای شهر، توضیحاتی را درباره محله شوش ارائه داد.

جامعه با پدیده خانه دودی مواجه هستیم / اجاره مسکن ۴۰ متری توسط ۳۰ نفر

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران درحاشیه یکصد و پنجاه و سومین جلسه شورای شهر تهران گفت: معابر و محله هایی که در مرز منطقه ها قرار دارند، از دید مسئولان خارج و نادیده گرفته می شوند که محله شوش یکی از همین منطقه ها است. نام‌ شوش نه‌تنها برای کشور بلکه برای سایر کشور ها نیز معروف است.

امانی ادامه داد: ۶۰ درصد از بافت این ناحیه فرسوده است و حدود ۳۸ هزار نفر در این محل زندگی می کنند.

وی گفت: مسائل اجتماعی و فرهنگی بسیاری در این محل وجود دارد که یکی از این موارد حضور اتباع بیگانه است. به گفته ساکنان این محل ۵۰ درصد جمعیت محله شوش را اتباع بیگانه تشکیل داده اند. بسیاری از مردم در محله شوش از این وضعیت ناراضی هستند و اظهار می کنند که حضور اتباع بیگانه سبب می شود تا فرزندانمان دچار بیماری شوند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات این منطقه، افزایش قیمت اجاره مسکن است. به دلیل آنکه اتباع بیگانه خانه های ۳۰ متر و ۴۰ متری اجاره می کنند و تعداد آن‌ها نیز بسیار است، سبب شد تا قیمت مسکن در این محله افزایش پیدا کند. مشاهده شده در محله شوش، اتباع بیگانه خانه های ۴۰ متری را به صورت ۳۰ نفره اجاره می کنند. این افراد زندگی مشترک چند خانواده ای دارند که این امر سبب اتنقال بیماری می شود.

امانی گفت: حضور شبانه روزی معتادان متجاهر در محله شوش، صدای مردم را دراورده است. هرچند شهرداری تهران اقدامات مناسبی را انجام داده و تعدادی از این معتادان را جمع آوری کرده است اما شاهد هستیم که همچنان افراد کارتن خواب و معتاد در این منطقه وجود دارند. چنین امری سبب افزایش سرقت خواهد شد.

وی گفت: پدیده جدیدی که امروز شاهد‌آن‌بودیم خانه های دودی است. این خانه ها به مکانی تبدیل شده اند که مشتریان اول صبح وارد آن‌شده و بعد از چند دقیقه خارج می شوند. مصرف مواد مخدر و همچنین اقدامات خلاف عرف نیز در خانه های دودی صورت می گیرد. لازم به ذکر است که ۱۸ خانه پلاک قرمز در این منطقه پلمب شده اند.

عضو شورای شهر افزود: بساط گستران سبب ایجاد مزاحمت در این منطقه شده و سد معبر می کنند. تا کنون هم به اخطارهای ابلاغ شده از سوی شهرداری توجه نداشته اند. حضور زباله گردها نیز به معظل اساسی در ایت منطقه تبدیل شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها