|
کدخبر: 299341

افزایش چشمگیر مصرف موادمخدر

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تاکنون ۱۴۷۰ نوع مواد مخدر در جهان معرفی شده است و بر اساس گزارش‌های بین المللی مصرف مواد مخدر ۳۰ درصد افزایش داشته است.

محمد جمالو معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در مورد علل بررسی وجود ۴۰۰ نوع مواد مخدر در کشور و قبح زدایی مصرف آن بیان کرد: تجارت سیاه مواد مخدر تجارتی پر سود و هزاران میلیارد تومانی در کل دنیا است.

وی افزود: مافیای مواد مخدر برای اینکه بتوانند افراد بیشتری را آلوده کنند تلاش کرده‌اند طی سالیان گذشته با اسامی جذاب برای جوانان و زنان، مواد مخدر توزیع کنند.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۴۷۰ نوع مواد مخدر در جهان معرفی شده است که اساس و پایه این مخدرها به ۳۰ تا ۴۰ پایه ماده مخدر می‌رسد.

جمالو تصریح کرد: مصرف مواد مخدر بر اساس اعلام سازمان ملل یک اپیدمی غیرعادی است که بسیاری از کشورها با آن درگیر هستند و بر اساس گزارش‌های بین المللی نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور تلاش و جانبازی‌های زیادی برای کشور صورت گرفته و حدود ۴ هزار شهید تقدیم شده است گفت: ایران توانسته در طول این سال‌ها رکورد کشف مواد مخدر را در دنیا بشکند.

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری ادامه داد: اگر خانواده‌ها می‌خواهند در جهت کاهش گرایش فرزندان خود به مصرف مواد مخدر اقدامی انجام دهند باید از خود بپرسند که فرزند من الان کجاست؟ دوستان او چه کسانی هستند؟ و تربیت فرزند خود را بر اساس الگوهای متعادل فرزند پروری انجام دهند.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها