|
کدخبر: 298697

نوسازی بافت فرسوده در این منطقه پایتخت

شهردار منطقه ۳تهران گفت: برنامه ریزی جهت نوسازی، بهسازی و بازآفرینی این محله بعنوان نمونه با تجمیع ۶ پلاک به مساحت تقریبی ۶۵۰ مترمربع در محله زرگنده آغاز شد.

حمید جوانی شهردار منطقه ۳تهران گفت: برنامه ریزی جهت نوسازی، بهسازی و بازآفرینی این محله بعنوان نمونه با تجمیع ۶ پلاک به مساحت تقریبی ۶۵۰ مترمربع در محله زرگنده آغاز و پس از طی نمودن مراحل مجوزهای شهرسازی و اعطای تسهیلات قانونی بافت های فرسوده به مرحله اجرا درآمده است.

جوانی اظهار کرد: از نتایج اجرای این پروژه می توان به تامین ۲۴ واحد مسکونی در بافت فرسوده منطقه۳، بازگشایی یک معبر بن بست ، ایجاد دسترسی امکان نوسازی بیش از ۷۰۰۰ مترمربع از بافت های فرسوده پیرامون و امکان تعریف پروژه های نوسازی تجمیعی جدید در پلاک های واقع در معابر اطراف ، همچنین تشویق و ترغیب مالکین و اهالی ساکن محدوده به نوسازی املاک خود با توجه به مشوق ها و تسهیلات تراکمی و مالی ارائه شده از سوی شهرداری و سازمان نوسازی شهر تهران اشاره نمود.

با توجه به تحقق پروژه مذکور، جریان نوسازی در محله شکل گرفته و معاونت شهرسازی و معماری و مدیریت نوسازی منطقه با همکاری دفتر توسعه محله در حال رایزنی به منظور حل مسائل پیرامون معابر  پلکانی محله می باشد.

پایان جوانی ابراز کرد: از دیگر مزایای نوسازی این پلاک ها، میتوان به امکان تردد خودروهای امدادی و خدماتی، افزایش ضریب نفوذ ، کاهش ترافیک ، تامین پارکینگ حاشیه ای،  بازگشایی معابر بن بست ، ارتقای سطح ایمنی بافت فرسوده در مواجهه با بلایای طبیعی و در نهایت رضایتمندی شهروندان و ... اشاره کرد.

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها