|
کدخبر: 291775

نوسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده امسال توسط سازندگان بخش خصوصی، تعاونی‌ها و با مشارکت مالکان این واحدها با حمایت دولت و شهرداری‌ها در قالب اجرای بسته‌های تشویقی نوسازی می‌شود.

 محمد آئینی با بیان اینکه همراهی و مشارکت مردم و حمایت و فراهم‌کردن بسترهای نوسازی بافت فرسوده توسط دولت و شهرداری از مهم‌ترین رویکردها است، گفت: به همین منظور بسته‌های تشویقی نوسازی در سال جاری نیز تکمیل شده تا این کار سرعت بگیرد، همچنین شرکت بازآفرینی شهری ایران برنامه‌ای در ۸ محور برای نوسازی بافت فرسوده تدوین کرده که تسریع‌کننده اجرای سیاست دولت در نوسازی بافت‌های فرسوده است.

وی ضمن تأکید بر همراهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات نوسازی، از معین شدن میزان مشارکت سال جاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات نوسازی به تفکیک استان و شهرستان خبر داد.

اعتبار ۴ هزار میلیاردتومانی برای تأمین خدمات در بافت‌های ناکارآمد

معاون وزیر راه و شهرسازی محور دوم بازآفرینی شهری را تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی در بافت‌ها عنوان کرد و توضیح داد: بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های حاشیه‌ای و غیررسمی دچار کمبود خدمات زیربنایی و روبنایی هستند که کمبود سرانه‌های آموزشی، بهداشتی، درمانی، انتظامی، ورزشی و نظایر آن بخشی از مشکلات موجود است.

وی افزود: در این بخش متناسب با اعتباراتی که در اختیار شرکت بازآفرینی شهری ایران از طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای به‌علاوه اقدام مشترکی که توسط سایر اعضای ستاد بازآفرینی شهری استان‌ها و شهرستان‌ها قرار می‌گیرد کار پیش می‌رود که اعتباری که امسال از این محل پیش‌بینی‌شده نزدیک به ۴ هزار میلیارد تومان است.

به گفته آیینی سال گذشته ۳ هزار و ۸۵۰ پروژه زیربنایی و روبنایی توسط سایر دستگاه‌ها اجرایی و عملیاتی شد و شرکت بازآفرینی نیز طی سال گذشته ۵۸۵ پروژه را تکمیل کرد.

ساماندهی معابر خاکی با سرمایه‌گذاری ۳۳۰۰ میلیاردتومانی

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، تکمیل ۶۶۰ پروژه را از دیگر برنامه‌های امسال این شرکت عنوان کرد و گفت: محور سوم فعالیت‌های شرکت ساماندهی معابر خاکی بافت‌های ناکارآمد است که برای محرومیت‌زدایی و حذف معابر خاکی نیاز است تا هر سال حدود سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در این معابر ساماندهی بخشی از معابر انجام شود.

آیینی با بیان اینکه در سال گذشته شرکت بازآفرینی شهری ایران، یک هزار و ۶۰ میلیارد تومان قیر در ۳۷۶ شهر توزیع کرده است، اظهار کرد: محور چهارم فعالیت شرکت، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی ساکنان بافت‌های ناکارآمد است.

وی ادامه داد: همچنین موضوع تأمین مالکیت‌ و واگذاری اراضی تصرفی تحت مالکیت دولت در سکونتگاه‌های غیررسمی کلیدی‌‍ترین برنامه شرکت برای توانمندسازی ساکنان این مناطق است که در قالب‌بندم تبصره ۱۱ بودجه سال جاری به‌شدت پیگیری و به اجرا خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: طی سال جاری عمده تمرکز بر موضوع توانمندسازی و آموزش مدیران شهری و کارشناسان فعال در این بخش و آموزش اشتغال برای ساکنان بافت‌ها است.

آیینی گفت: در موضوع توانمندسازی همچنین برنامه‌ریزی شده تا یک هزار حلقه میانی کار اطلاع‌رسانی، آموزش و ترغیب مردم به نوسازی را انجام بدهند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها