|
کدخبر: 297393

صدور رایگان پروانه ساخت در این مناطق

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران گفت: پروانه ساخت، مقاوم سازی و مرمت را بدون دریافت هزینه‌ای در بازار و برای پلاک‌های تاریخی صادر می‌کنیم.

مهدی هدایت رئیس سازمان نوسازی شهر تهران، با اشاره به نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: در این حوزه سه موضوع نوسازی، بازسازی و بهسازی را با یکدیگر پیش می‌بردیم.

وی ادامه داد: در بخشی از پلاک‌های تاریخی که باید مقاوم سازی شوند به دنبال این هستیم تا از طریق اداره کل معماری و ساختمان در این پلاک‌ها پروانه مقاوم سازی و مرمت را بدون دریافت هزینه‌ای در بازار و برای پلاک‌های تاریخی صادر کنیم.

هدایت با اشاره به نوسازی بافت فرسوده گفت: با توجه به مشوق‌ها تلاشمان این است تا اقدام مشترک میان دولت و شهرداری که سال گذشته در ستاد بازآفرینی شهر تهران مصوب شده است را پیش ببریم و به دنبال این هستیم تا در بازار تهران با رویکرد ایمنی و تأمین زیرساخت‌هایی که در برنامه اقدام مشترک مصوب شده است بتوانیم در اولین قدم بازار تهران را مقاوم و ایمن کنیم و سپس مابقی برنامه‌ها را پیش ببریم.

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه مهمترین برنامه‌ای که در شهر تهران داریم این است که به کمک میراث توجه ویژه ای به بافت‌های تاریخی داشته باشیم اظهار کرد: به دنبال این هستیم تا در شناسایی این محدوده‌ها اقدام کنیم زیرا در بسیاری از مناطق اثری از تاریخ وجود ندارد اما محدودیت‌هایی در آنجا اعمال می‌شود همچنین موضوع انتقال حق توسعه را نیز پیش می‌بردیم تا این محرکی برای نوسازی و بهسازی محدوده‌های تاریخی باشد.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها