|
کدخبر: 294886

شناسایی ۳۲۷ کودک کار در این استان

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی ۳۲۷ کودک کار در این استان خبر داد.

محمدکریم آریا افزود: از سال ۹۹ تاکنون ۲۵۷ کودک کار ایرانی و ۷۰ کودک غیرایرانی و اتباع بیگانه در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲ نفر از مجموع کودکان کار شناسایی شده ایرانی در استان به تحصیل بازگشتند، اظها رکرد: ۷۰ کودک کار اتباع بیگانه و غیرایرانی طی این مدت شناسایی شدند که تنها ۱۸ نفر به دلیل ترس اقدام به تشکیل پرونده کرده اند.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیشتر این کودکان در سطح شهر یاسوج هستند، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ مبلغ پنج میلیارد ریال کمک هزینه به این کودکان به صورت نقدی پرداخت کرده ایم.

آریا تصریح کرد: سایر دستگاه‌های دست اندرکار و متولی استان از جمله شهرداری یاسوج در خصوص کودکان کار ضعیف عمل می کنند.

وی در رابطه با دلیل کار کردن کودکان کار استان ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده علت کار کردن کودکان این استان به ترتیب مشکلات اقتصادی، معیشتی، محرومیت، مهاجرت، حاشیه نشینی و فرهنگ غلط برخی خانواده ها برای کار کشیدن از کودکان است.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بازدید از منزل، خدمات مشاوره روانشناسی، مشاوره خانواده، مشاوره تحصیلی، کمک های نقدی و غیرنقدی سایر خدمات بهزیستی به این کودکان بوده است.

آریا بیان کرد: از مجموع کودکان کار شناسایی شده استان، ۱۸۰ نفر را ساماندهی کرده ایم که دیگر به خیابان نیایند و اقدام به این کار نکنند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها