|
کدخبر: 294706

شهردار تهران خطوط تراموا را مشخص کرد

تراموا یکی از مدهای جدید حمل و نقلی است که شهردار تهران از ارسال مطالعات آن به شورای شهر خبر داده است.

جامعه شهردار تهران خطوط تراموا را مشخص کرد

آبان ماه سال گذشته بود که شهردار تهران برای اولین بار صحبت از بارگذاری خطوط تراموا در پایتخت کرد و در اظهارات خود اعلام کرد که قابلیت بارگذاری ۲ الی ۳ خط تراموا در تهران وجود دارد و مطالعات این کار در حال انجام است.

به دنبال این اظهارات، گمانه زنی‌ها درباره چگونگی و محل اجرای تراموا مطرح شد و پس از آن نایب رئیس شورای شهر تهران از آغاز فرایند مطالعات در خصوص ایجاد تراموا صحبت کرد.

به دنبال مطرح شدن جدی موضوع ایجاد تراموا در تهران موافقان و مخالفان این طرح مشخص شدند و به ارائه نظرات خود پرداختند؛ نرجس سلیمانی عضو شورای شهر تهران یکی از مخالفانی بود که بلافاصله پس از مطرح شدن موضوع ایجاد تراموا به انتقاد از آن پرداخت و گفت: ستون حمل و نقل در تهران را مترو تشکیل می‌دهد و تا قبل از تکمیل آن ورود به حوزه دیگری از حمل و نقل مورد تأیید نیست؛ بهترین پاسخ به حل مشکل حمل و نقل عمومی در تهران تکمیل کلیه خطوط مترو و کاهش زمان انتظار مسافر و رساندن آن به زمان ایده‌آل دو دقیقه است.

ایجاد تراموا در جایی که مترو وجود دارد نیاز نیست

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز یکی از افرادی است که بارها بر لزوم مطالعه دقیق تراموا تاکید داشته است به گفته رئیس شورای شهر تهران وقتی منطقه‌ای مترو دارد، نیازی به تراموا ندارد و اگر واگن مترو اضافه کنیم نیازی به اجرای تراموا نیست.

اما انجام هر کاری در پایتخت نیازمند مصوبات شورای شهر و بودجه مخصوص است که اعضای شورای شهر در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با اختصاص ردیف بودجه به تراموا مخالفت کردند.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، با اشاره اختصاص بودجه به تراموا گفت: کمیسیون با تخصیص بودجه به پروژه تراموا تا زمان دریافت مجوز از شورای عالی ترافیک موافقت نکرده است.

شهردار تهران خطوط تراموا را مشخص کرد

با این حال علیرضا زاکانی شهردار تهران ابتدای اردیبشهت ماه امسال و در یکصد و چهل و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران از ارسال مطالعات تراموا به کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران خبر داد.

وی گفت: مطالعات تراموا به کمیسیون حمل و نقل شورا ارسال شد؛ تراموا افقی را ایجاد می‌کند که از ترمینال شرق تا آزادی مردم با الگوی جدید حمل و نقلی مواجه شوند.

شهردار تهران با اشاره به تراموا گفت: هدف اولیه ایجاد ۲ خط از ترمینال شرق به آزادی و یک خط در جمهوری است و تحقیقات خط یک انجام شده و در مرحله تأیید شورا است و سالانه ۵۵ میلیون مسافر را جا به جا می‌کند و در صورت تأیید ساخت آن ۲ سال طول خواهد کشید و ادامه آن به سمت چیتگر این منطقه را تبدیل به نقطه اشتراکی خواهد کرد.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها