|
کدخبر: 291408

خرابی ۴۷درصد دوربین‌های کنترل چراغ قرمز

عضو شورای شهر تهران گفت: دوربین‌های کنترل چراغ قرمز ۴۷ درصد خراب بوده اند اما مدیران شرکت بدون توجه به این امور کار را رها کردند و به جابه جایی ضربدری مدیران پرداختند.

جامعه خرابی ۴۷درصد دوربین‌های کنترل چراغ قرمز

جعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور یکصد و سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران و با اشاره به وضعیت شرکت کنترل ترافیک گفت: فعالیت حوزه سیستم حمل و نقل هوشمند از سال ۷۱ ودر شرکت کنترل ترافیک آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: تشکیلات بسیاری در اختیار این شرکت وجود دارد از جمله آنکه بیش از هزار و ۷۰۰ کیلومتر فیبر نوری و بیش از ۴۹۶ تقاطع هوشمند در تهران، حدود ۳۰۰ تقاطع با سیستم‌های برنامه پذیر، حدود ۳ هزار دوربین ترافیکی از جمله تجهیزات این شرکت است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در دهه ۸۰ بر ضرورت فعالیت این شرکت تاکید شد گفت: همچنین در سال ۹۳ نیز شورای شهر به صراحت بر ضرورت وجود و ادامه حیات این شرکت تاکید کرد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به حواشی این شرکت گفت: در ۲۵ اسفند سال گذشته عضو علی بدل این شرکت به همراه محضر نیا یکی دیگر در اعضای علی البدل اجازه دخالت و ورود به این شرکت را ندارد اما این عضو به همراه محضرنیا پیشنهاد اینکه کلیه امور اعتبارات مربوط به سیستم حمل و نقل هوشمند، کلیه دوربین‌ها، کلیه تجهیزات مؤسسه رایانه شهر منتقل شود.

وی ادامه داد: یکبار این نامه بدون اینکه بخواهد مصوبه‌ای بگیرد و در زمانی که معاون حمل و نقل، اعضای هیأت مدیره شرکت از آن بی اطلاع بوده‌اند آن‌را به شهردار تهران ارسال می‌کنند و آن‌را در دبیرخانه دفتر شهردار تهران ثبت می‌کنند و سپس در معاونت حمل و نقل آن‌را ثبت می‌کنند.

وی گفت: شهردار تهران در ساعت ۱۸ و ۵۴ دقیقه و در همان روز که نامه ارسال شده است آن را تصویب می‌کند.

تشکری هاشمی گفت: ۲۵ روز بعد معاون حمل و نقل شهرداری تهران مخالفت خود را با این موضوع اعلام می‌کند و دستور می‌دهد تا هیچ اقدامی در این رابطه صورت نگیرد اما چند روز بعد با این موضوع موافقت می‌کند.

وی گفت: مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک از تمامی این موضوعات بی خبر بوده است و پس از ملاحظه دستور معاون حمل و نقل نیز مجبور می‌شود تا دستور شرکت رایانه شهر اقدامات خود را انجام دهد.

تشکری هاشمی گفت: شورای شهر تهران هیچ اطلاعی در این رابطه نداشته است و هیچ نامه و مصوبه شورای شهر برای دریافت اجازه وارد صحن نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که این موضوع چه دستاوردی داشته است گفت: وضعیت و نگهداری تجهیزات در دوره دوستانی که پای کار هستند بسیار ضعیف بوده است اما نسخه برای شهر پیچیده‌اند از ۴۹۶ تقاطع هوشمند فقط ۲۶۲ تقاطع کار می‌کند یعنی فقط ۳۰ درصد آنها فعال است.

عضو شورای شهر تهران گفت: تابلوهای شهر ۴۶ درصد، تلوزیون های شهری ۴۵ درصد، تابلوهای کیفیت هوا ۴۵ درصد، پلاک خوان‌ها ۴۸ درصد، دوربین‌های کنترل سرعت ۶۰ درصد، دوربین‌های کنترل چراغ قرمز ۴۷ درصد خراب بوده‌اند اما مدیران شرکت بدون توجه به این امور کار را رها کردند و به جابه جایی ضربدری مدیران پرداختند.

وی گفت: با این تصمیم ۳۵۰ پرسنل شهر دچار مشکل شدند و به دلیل بی توجهی به شرکت پرسنل همین شرکت مهاجرت کردند و ۳۳ سال تجربه هوشمندسازی شهرداری تهران در اتاق فکر و مدیریت در سایه به حاشیه رفته است گفته شد افراد بی سمت و کسانی که حکمی ندارند درحال اقداماتی است و تمامی این اتفاقات به دلیل تصمیمات فردی است که هیچ صلاحیتی ندارد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه هرگونه مکاتبه باید با امضا و مهر شرکت صورت گیرد گفت: اما تمامی این اتفاقات بصورت غیر قانونی رخ داده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: هرگونه تغییر در اساسنامه شرکت‌ها صرفاً با اجازه شورای شهر تهران امکان پذیر است اما از شورای شهر تهران اجازه‌ای برای این کار گرفته نشده است.

وی تصریح کرد: صدور دستور توقف بلا درنگ تمامی ابلاغات شهردار تهران در این زمینه، بازگشت تمامی اقدامات به وضعیت اولیه، ارائه پیشنهادات و امکان سنجی تغییر و تحول در این سازمان به صحن شورای شهر تهران و تصمیم گیری در صحن، ایجاد اعتماد امنیت شغلی برای کارکنان، جلوگیری از مداخله افراد فاقد مسئولیت و صلاحیت در شهرداری تهران، برخورد جدی شورای شهر تهران با ناقضان اساسنامه‌ها و مصوبات باید صورت گیرد.

وی گفت: از حرمت شورای شهر تهران باید حفاظت کرد وقتی حرمت شورای شهر شکسته شود دیگر نمی‌توان کاری کرد.

منبع: مهر

ارسال نظر