|
کدخبر: 288234

نقش مهم معاینه فنی بر آلودگی هوا

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت:سهم شهرداری تهران در عوارض طرح ترافیک به ۳۵درصد کاهش یابد و همچنین ۵درصد باقی مانده به نوسازی تجهیزات معاینه فنی تخصیص پیداکند.

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی تبصره یکم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران با محوریت تحصیل و مصرف منابع و درآمدهای عمومی و اختصاصی با بیان اینکه بودجه شرکت معاینه فنی تنها به اندازه مابه التفاوت حقوق و دستمزد آنهاست، اظهار کرد: پیشنهاد من این است که سهم شهرداری تهران در عوارض حاصل از اجرای طرح های ترافیکی، از ۴۰ درصد به ۳۵ درصد کاهش پیدا کند و پنج درصد به نوسازی تجهیزات معاینه فنی اضافه شود؛ چراکه معاینه فنی تأثیر بسزایی در مدیریت آلودگی هوا خواهد داشت.

 وی افزود: ۱۰ درصد تبلیغات پل های عابر پیاده به نگهداری پله های برقی و عرشه پل ها اختصاص یابد که از این محل تعمیرات انجام شود و مشکلی را شاهد نباشیم. 

تشکری هاشمی گفت: ۹۰ درصد درآمد تبلیغات تاکسیرانی به مالکان داده شود و ۱۰ درصد نیز که به سازمان زیباسازی اختصاص داده شده بود به ۲ بخش پنج درصد بین سازمان زیباسازی و تاکسیرانی تقسیم شود. 

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها