|
کدخبر: 286662

طرح ترافیک تهران نیازمند بازنگری جدی است

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر گفت: طبق قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت، ساماندهی حمل و نقل بار و کالای درون‌شهری به شهرداری‌ها سپرده شده و طبق این قانون، مجوز فعالیت شرکت‌های حمل و نقلی، خودروها و رانندگان آنها را شهرداری‌ها صادر می‌کنند.

جامعه طرح ترافیک تهران نیازمند بازنگری جدی است

سید جعفر تشکری هاشمی با اعلام اینکه چند سالی است مدیریت شهری تلاش می‌کند تا این سازماندهی انجام ‌ شود، افزود: آنچه که در این لایحه پیشنهاد ‌شده، این است که تمام شرکت‌های فاقد پروانه فعالیت، نسبت به دریافت پروانه از شهرداری تهران اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه این هزینه‌ صدور پروانه شرکت برای اولین بار  ۵ میلیون تومان و برای تمدید آن  ۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، همچنین هزینه صدور پروانه فعالیت خودرو و راننده برای بار اول ٩٠٠٠٠ تومان و تمدید سالانه آن ٧٠٠٠٠ خواهد بود. وی اظهار کرد: خودروهایی که دو راننده داشته باشند نیز بابت هر پروانه راننده، ۵۰ درصد از این مبلغ را پرداخت می‌کنند.

نابه‌سامانی حمل‌ونقل بار و کالا یکی از دلایل آشفته‌بازار مرکز شهر است

تشکری هاشمی با بیان اینکه شرکت‌های مذکور باید رتبه‌بندی شده و تردد آنها در سال ۱۴۰۲، منوط به دریافت مجوز فعالیت از شهرداری تهران شود، تصریح کرد:  بررسی و پیگیری این موضوع بر عهده سازمان حمل و نقل و ترافیک است و تحقق آن می‌تواند بخشی از آشفتگی‌ها و نابه‌سامانی‌های حمل و نقل بار و کالا را در پایتخت کاهش دهد، اظهار کرد: در سطح شهر تهران، ده‌ها و صدها هزار دستگاه وانت، کامیونت و کامیون به تردد و فعالیت در حوزه جابه‌جایی بار و کالا مشغول می‌باشند و اگر شرکت‌های حمل و نقلی بر این امور نظارت کافی نداشته باشند، نمی‌توانیم جلوی آشفتگی موجود در سطح  شهر را بگیریم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در برنامه چهارم توسعه مدیریت شهری، بازنگری طرح ترافیک پایتخت و محدوده اجرای آن ‌ مورد تاکید جدی قرار گیرد، تصریح کرد: تردد خودروهای آلاینده در سطح شهر تهران به ویژه محدوده مرکزی شهر، می‌تواند سلامت شهروندان را به خطر بیندازد.

درآمدهای پارک حاشیه‌ای صرفاً برای توسعه حمل‌ونقل عمومی هزینه شود

تشکری هاشمی در مورد عوارض پارک حاشیه‌ای بر عدم دریافت هر گونه وجهی به صورت نقد، تأکید کرد و گفت: لازم است هر گونه پرداختی در این زمینه صرفاً به صورت الکترونیک انجام شده و درآمدهای حاصل از پارک حاشیه‌ای نیز  صرفاً برای توسعه حمل و نقل عمومی هزینه شود.

وی با اعلام اینکه از سال ۹۶ با توجه به نبود متولی مشخص در حوزه پارکبان‌ها، موضوع پارک حاشیه‌ای عملاً از دستور کار مدیریت شهری حذف شد، افزود: بر این اساس، تصمیم گرفته شد تا با ساده‌سازی در این حوزه، امکان استفاده از پارک حاشیه‌ای، برای  عموم شهروندان  فراهم شود.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه خاطرنشان کرد: نرخ پارک حاشیه‌ای باید به گونه‌ای باشد که مردم در وهله نخست، رغبت بیشتری به استفاده از وسایل نقلیه عمومی و در مرحله بعد، در صورت تردد با وسیله نقلیه شخصی از پارکینگ‌های عمومی استفاده کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها