|
کدخبر: 271789 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران؛

امروز به جایی رسیدیم که مقابل تجاوزات آمریکا بایستیم

سوده نجفی در هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران گفت:انبارهای سازمان آتش ‌نشانی خالی از تجهیزات است و اگر به قید فوریت به آن رسیدگی نشود تا پایان سال دچار بحران خواهیم شد.

جامعه امروز به جایی رسیدیم که مقابل تجاوزات آمریکا بایستیم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جهش صنایع دفاعی در کشور تصریح کرد: زمانی حتی سیم خاردار نیز به ما نمی فروختند و در تنگنا بودیم اما امروز به جایی رسیدیم که مقابل تجاوزات آمریکا بایستیم.

چمران در ادامه ابراز امیدواری کرد که برنامه‌ها بیش از پیش و بهتر از گذشته دنبال شود تا بتوانیم در صنایع دفاعی نسبت به سایر کشورها پیشتاز باشیم.

مهدی چمران در هشتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نامگذاری ۳۰ مردادماه به عنوان روز مسجد اظهار کرد: مسجد در تمام ادیان به عنوان سجده گاه نامیده شده و در مکتب ما مسجد جایگاهی دارای احترام است.

 

مهدی-چمران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر کمیته نمای شهرداری تهران تلاش می‌کند به سمت معماری ایرانی-اسلامی برود و برای معماری مساجد نیز نهادهای مربوطه باید به این سمت حرکت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مسجد در معماری و شهرسازی اسلامی جایگاه خاصی دارد، خاطرنشان کرد: مساجد محور زندگی در محلات بوده اند و شهر بر محوریت محلات شکل می گرفته و باعث آبادانی آن شهر می شده است.

وی با تأکید بر اینکه مساجد در کشور ما از لحاظ ساخت و قدمت مورد افتخار است، یادآور شد: پایداری در معماری اسلامی از افتخارات به شمار می رود؛ هرچند برخی مساجد از اصول مسجدسازی در ساخت برخوردار نیستند.

چمران با اعلام اینکه معماری ما در ایران در دوره پهلوی دچار به هم ریختگی شد، گفت: این به هم ریختگی پس از انقلاب نیز ادامه یافت اما اینگونه نبود که این موضوع پس از انقلاب ایجاد شود و تلاش زیادی شده که به معماری ایرانی بازگردیم.

تهیه گزارشات حسابرسی سال‌های ۹۶تا ۹۹

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در تشریح عملکرد این کمیسیون در یک سال ابتدایی فعالیت شورا گفت: اقدامات متعددی در طول یک سال اخیر انجام شد که از جمله آنها می‌توان به تدوین اساسنامه ۲۰ سازمان و شرکت، تهیه گزارشات حسابرسی سال‌های ۹۶ تا ۹۹ و اختصاص بودجه به هزار و ۷۰۰ پروژه توسعه محله‌ای در راستای اجرای طرح رصد اشاره کرد.

محمد آخوندی با اشاره به گزارش عملکرد یک ساله شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: زمانی که ما در کمیسیون مستقر شدیم بررسی‌ها نشان می‌داد که برخی طرح‌ها و لوایح باقی مانده که تعیین تکلیف نشده بود و در همین راستا ما نامه‌ای برای شهرداری ارسال کردیم که موارد مورد اهمیت خود را که نیاز به بررسی مجدد دارد، اعلام کند؛ شهرداری نیز پاسخ داد و موارد مورد نظر، در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برگزاری ۷۱ جلسه در کمیسیون خاطرنشان کرد: به جز لوایح جدید که در صحن ارائه شده، اکثریت لوایح، مستقیم و یا در مواردی به صورت مشترک ارجاع می‌شود.

 

محمد-آخوندی

وی ادامه داد: بر اساس تأکیدات انجام شده و تلاش‌های صورت گرفته، در حال حاضر هیچ طرح و لایحه‌ای از قبل باقی نمانده و دیگر لوایح نیز به روز است؛ اساسنامه ۲۰ سازمان و شرکت آماده شده و به زودی در صحن شورا ارائه خواهد شد.

وی به تصویب سند الزامات تدوین بودجه ۱۴۰۱ در صحن شورا اشاره کرد و افزود: در این زمینه به شهرداری اعلام و تأکید کردیم که بودجه را بر اساس سند الزامات تنظیم کند که شهرداری بر همین اساس بودجه را ارائه کرد و در این زمینه، طی یک ماه بیش از ۱۰۰ جلسه با معاونت‌ها، شرکت‌ها، سازمان‌ها و واحدهای تابعه برگزار کردیم.

ثبت بیش از ۴۰۰ مورد عملیات آتش نشانی

سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در جریان هشتاد و هفتین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران در خصوص‌ بازدیدی که از سازمان آتش ‌نشانی داشت در تذکری خطاب به شهردار و معاون منابع گفت: انبارهای سازمان آتش ‌نشانی خالی از تجهیزات است و اگر به قید فوریت به آن رسیدگی نشود تا پایان سال دچار بحران خواهیم شد.

نجفی با اشاره به اینکه خودروهای آتش نشانی فاقد بیمه بدنه هستند ادامه داد: از آنجایی که این خودروها امدادی و عملیاتی هستند و به دلیل سرعت بالا امکان حادثه وجود دارد، لذا ضرورت دارد فورا به موضوع بیمه بدنه این خودروها رسیدگی شود.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با تاکیدبر اینکه سازمان آتش ‌نشانی و ایستگاه‌های آن فاقد نیروی خدماتی هستند و کارهای خدماتی و حتی نظافت سرویس‌های بهداشتی توسط پرسنل صورت می‌گیرد گفت: در اسرع وقت به این موضوع ورود کرده و این معضل را برطرف کنید.

 

سوده-نجفی

وی در خصوص ورود عوارض تجهیزات سازمان آتش ‌نشانی عنوان کرد: همه خودروهای وارداتی مشمول عوارض می‌شوند اما از آنجایی که خودروهای این سازمان عملیاتی و امدادی هستند باید این موضوع مورد توجه قرار بگیرد تا از پرداخت عوارض منع شوند. لذا ضرورت دارد شهردار تهران در هیئت دولت این مورد را پیگیری و مصوبه‌ای توسط هیئت وزیران در این مورد اخذ شود.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه سازمان آتش نشانی در طول روز حدود ۴۰۰عملیات انجام می‌دهد ادامه داد: متاسفانه این سازمان با کمبود ۳۹۰۰نیرو مواجه است و باید به آن رسیدگی شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه آتش نشانان به صورت مداوم در معرض حریق و سوختگی هستند افزود: متاسفانه بیمه پرسنل سازمان آتش نشانی با هیچ بیمارستان سوانح و سوختگی قرارداد ندارد و این امر خود یک چالش بسیار بزرگ است. در همین راستا از مدیرعامل سازمان شهر سالم درخواست می‌کنم به این موضوع ورود کرده و مشکلات را برطرف کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها