|
کدخبر: 271760 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران؛

انبارهای آتش‌نشانی خالی از تجهیزات / ۳۹۰۰ نفر کمبود نیرو داریم

سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در جریان هشتاد و هفتین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران در خصوص‌ بازدیدی که از سازمان آتش ‌نشانی داشت در تذکری خطاب به شهردار و معاون منابع گفت: انبارهای سازمان آتش ‌نشانی خالی از تجهیزات است و اگر به قید فوریت به آن رسیدگی نشود تا پایان سال دچار بحران خواهیم شد.

نجفی با اشاره به اینکه خودروهای آتش نشانی فاقد بیمه بدنه هستند ادامه داد: از آنجایی که این خودروها امدادی و عملیاتی هستند و به دلیل سرعت بالا امکان حادثه وجود دارد، لذا ضرورت دارد فورا به موضوع بیمه بدنه این خودروها رسیدگی شود.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با تاکیدبر اینکه سازمان آتش ‌نشانی و ایستگاه‌های آن فاقد نیروی خدماتی هستند و کارهای خدماتی و حتی نظافت سرویس‌های بهداشتی توسط پرسنل صورت می‌گیرد گفت: در اسرع وقت به این موضوع ورود کرده و این معضل را برطرف کنید.

وی در خصوص ورود عوارض تجهیزات سازمان آتش ‌نشانی عنوان کرد: همه خودروهای وارداتی مشمول عوارض می‌شوند اما از آنجایی که خودروهای این سازمان عملیاتی و امدادی هستند باید این موضوع مورد توجه قرار بگیرد تا از پرداخت عوارض منع شوند. لذا ضرورت دارد شهردار تهران در هیئت دولت این مورد را پیگیری و مصوبه‌ای توسط هیئت وزیران در این مورد اخذ شود.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه سازمان آتش نشانی در طول روز حدود ۴۰۰عملیات انجام می‌دهد ادامه داد: متاسفانه این سازمان با کمبود ۳۹۰۰نیرو مواجه است و باید به آن رسیدگی شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه آتش نشانان به صورت مداوم در معرض حریق و سوختگی هستند افزود: متاسفانه بیمه پرسنل سازمان آتش نشانی با هیچ بیمارستان سوانح و سوختگی قرارداد ندارد و این امر خود یک چالش بسیار بزرگ است. در همین راستا از مدیرعامل سازمان شهر سالم درخواست می‌کنم به این موضوع ورود کرده و مشکلات را برطرف کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها