|
کدخبر: 270078 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران؛

هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد غیر نقد محقق شده است / سیل به جان و منازل مردم خسارت زیادی وارد کرد

مهدی چمران در جریان هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران گفت:هنوز بحث جدی در خارج از شورا و همچنین در شورا مطرح نشده و قاعدتا با توجه به تفاوت تعداد و کمتر بودن تعداد بانوان ممکن است اتوبوس ها با فاصله زمانی بیشتر اعزام شوند و باید اقدامی صورت بگیرد که کسی متضرر نشود.

جامعه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد غیر نقد محقق شده است / سیل به جان و منازل مردم خسارت زیادی وارد کرد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مطرح شدن موضوع اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای اربعین توسط شورا، گفت: هنوز رقم بودجه در این رابطه مطرح و مشخص نشده است.

مهدی چمران در حاشیه هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به موضوع افزایش بودجه اربعین در سال جاری، اظهار کرد: من این موضوع را در فضای مجازی دیدم که ۳۰ میلیارد تومان برای اربعین تصویب شده است؛ ما افتخار می کنیم اقدامی برای اربعین انجام دهیم اما این موضوع جلسه گذشته، یک فوریت لایحه بود و رقم و میزان آن هنوز مطرح نشده است.

مهدی-چمران

وی با بیان اینکه آخرین رقم بودجه اربعین ۱۰ میلیارد تومان بوده که مربوط به سال ۹۶ یا ۹۷ است، یادآور شد: در حال حاضر قیمت به روز باید حساب شود.

چمران در خصوص اختصاص اتوبوس برای بانوان نیز گفت: هنوز بحث جدی در خارج از شورا و همچنین در شورا مطرح نشده و قاعدتا با توجه به تفاوت تعداد و کمتر بودن تعداد بانوان ممکن است اتوبوس ها با فاصله زمانی بیشتر اعزام شوند و باید اقدامی صورت بگیرد که کسی متضرر نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ورود آقایان به واگن بانوان در مترو تصریح کرد: در این زمینه مردم باید رعایت کنند و نمی توان نیروی انتظامی را مقابل هر واگن به کار گرفت که آقایان وارد واگن بانوان نشوند. بعضا افراد نزدیک و خانواده ها در واگن‌های بانوان و آقایان کنار یکدیگر سوار می شوند.

برخی رسانه ها گویا جز سیاه نمایی هیچ رسالتی ندارند

پرویز سروری در هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در هفته گذشته شاهد نعمت الهی بودیم که به دلیل ترک فعل های صورت گرفته شاهد عذاب بودیم، اظهار کرد: این سیل به جان مردم و منازل آنها خسارت زیادی وارد کرد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: خدمات زیادی از سوی شهرداری تهران در سیل امامزاده داوود ارائه شد، اما برخی رسانه‌ها این موضوع را مطرح کردند که این اقدامات شوآف است.

وی افزود: هزاران نفر در این منطقه حضور پیدا کردند و اگر شهرداری تهران در منطقه حضور پیدا نمی کرد و به داد مردم نمی رسید، مشخص نبود چه فاجعه ای در امامزاده داوود رخ دهد. بیش از ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات به کار گرفته شد و بیش از هزار نیروی آتش نشانی از روز اول حضور داشتند و آواربرداری به بهترین شکل صورت گرفت و صبح دیروز مردم در آستان امامزاده نماز اقامه کردند. با این وجود آنچه که در برخی رسانه ها مطرح شد شوآف شهرداری بود.

پرویز-سروری

 

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رسانه ها باید مطالبات مردم را مطرح کنند، اظهار کرد: برخی رسانه ها گویا جز سیاه نمایی هیچ رسالتی ندارند؛ در حادثه امامزاده داوود جالب است که تهران با اینکه در وضعیت هشدار بود و آمادگی صددرصدی داشت و خدمات رسانی در این بخش در حوزه اختیار شهرداری تهران نبود، اما این نهاد در اولین ساعت وارد عمل شد.

سروری افزود: اگر شهرداری کمک نمی کرد هیچ کسی نمی توانست بگوید چرا شهرداری وارد عمل نشده و کمکی نکرده است؛ رسانه ها هیچ یک از خدمات را ندیدند اما این موضوع را مطرح کردند که چرا آقای زاکانی با کفش وارد گل شده است. کدام یک از این خدمات شوآف است؟

او ادامه داد: کشور در بی آبی میسوخت و این حجم بارانی که بارید، بسیاری از مشکلات را برطرف کرد اما سیل فاجعه ای بزرگ به بار آورد.

هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد غیر نقد محقق شده است

ابوالفضل فلاح در هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ثبت هزینه های شهرداری، اظهار کرد: متاسفانه در سالهای اخیر ثبت هزینه ها عقب مانده و نسبت به پرداخت، هزینه ها عقب بوده است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد غیر نقد محقق شده است، گفت: پیش بینی ما این است که درآمد غیرنقد ما بر اساس میزان مصوب، ۵۰ درصد تا شهریورماه عملی شود که قطعا انجام و عقب ماندگی ها جبران خواهد شد و افزایش قابل توجهی را نسبت به سال های قبل شاهد خواهیم بود.

 

فلاح-ابوالفضل

وی با اشاره به موضوع درآمدهای غیرنقد، یادآور شد: یکی از نواقص درآمدهای غیر نقد این بوده است که باید کارگزاری ها بر اساس فراخوان انجام می شد اما سلیقه ای صورت گرفته بود. این باعث شد تا کار به تأخیر بیفتد. از سه هفته گذشته اقدامی کرده ایم و قرار شد که فعالیت کارگزاری ها تا شهریورماه تمدید شود و تا این ماه فرصت داریم که فراخوان را انجام دهیم. در نهایت می توان گفت نقص در درآمدهای غیرنقد عملا برطرف شده است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه حقوق متمرکز پرداخت شده و ثبت نشده است، خاطرنشان کرد: چون مبادلات ثبت نشده و حقوق به صورت علی الحساب پرداخت شده بود نمی توانستیم مبالغ را قطعی اعلام کنیم. در مدیریت هزینه، پرداخت متمرکز به ما کمک کرده و دیون ما کاهش یافته است.

فلاح با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد غیر نقد محقق شده است، گفت: پیش بینی ما این است که درآمد غیرنقد ما بر اساس میزان مصوب، ۵۰ درصد تا شهریورماه عملی شود که قطعا انجام و عقب ماندگی ها جبران خواهد شد و افزایش قابل توجهی را نسبت به سال های قبل شاهد خواهیم بود.

ارسال نظر