|
کدخبر: 268796

زلزله تهدید جدی برای بافت های فرسوده است

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران بر ضرورت همراهی دفاتر توسعه محلی با این سازمان در راستای تحقق رویکرد و مأموریت‌های جدید و موضوع قرارگاه جهادی مسکن تأکید کرد.

جامعه زلزله تهدید جدی برای بافت های فرسوده است

مهدی هدایت در جلسه‌ای که با حضور مدیران دفاتر توسعه محله برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات ارزشمند این دفاتر در سطح محلات فرسوده، نکاتی را برای تسریع در روند نوسازی و همچنین شرح خدمات جدید دفاتر توسعه محله ارائه کرد. او در این جلسه با اشاره به بند ۱۵ طرح تفصیلی، گفت: فرصتی که امسال برای نوسازی در بافت‌های فرسوده ایجاد شده، اعطای طبقه تراکم تشویقی است که در سال‌های گذشته میسر نبود و امید است با اجرایی شدن این بند از طرح تفصیلی، نوسازی در بافت‌های فرسوده تسریع شود.

هدایت با بیان این که موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده در کنار موضوعات آلودگی هوا و ترافیک از اولویت‌های مورد تأکید در شورای اسلامی شهر تهران و مدیریت شهری است، به دشواری‌های آوار برداری در حادثه تلخ متروپل اشاره کرد و گفت: تهدید زلزله برای بافت‌های فرسوده، تهدیدی جدی است و تبعات جبران ناپذیری درپی خواهد داشت.

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به تعهد دولت برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی، تصریح کرد: خوشبختانه امسال دولت با مدیریت شهری در حوزه ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده همراه است و هماهنگی خوبی میان مجموعه‌ها و ارگان‌هایی که در بحث نوسازی بافت‌های فرسوده تأثیرگذارند، از جمله مجلس و شورای اسلامی شهر تهران برقرار شده که این فرصت مغتنمی است و ما را در تحقق و پیشبرد اهداف و مأموریت‌های سازمان یاری خواهد کرد.

هدایت به بحث تقلیل زمان صدور پروانه از ۳۶ ماه به پنج الی شش ماه اشاره کرد و گفت: با تأکید و پیگیری‌های شهردار تهران اکثر موانعی که در تسریع روند صدور پروانه نقش داشتند مرتفع شده است و زمان صدور پروانه کاهش یافته و امیدواریم این بازه زمانی در بافت‌های فرسوده به دو ماه برسد تا نوسازی بافت‌های فرسوده نیز در سطح مناطق و محلات تسریع شود.

هدایت با تأکید بر این که موضوع قرارگاه جهادی مسکن، یکی از برنامه‌ها و مأموریت‌های جدی سازمان نوسازی شهر تهران در این دوره مدیریتی است، گفت: ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی، تعهد شهرداری تهران است که متولی آن سازمان نوسازی است و مکان‌یابی پروژه‌های مذکور نیز در بافت‌های فرسوده و سایر نقاط شهر انجام شده است.

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران خطاب به مدیران دفاتر توسعه محله گفت: شرح خدمات و مأموریت‌های دفاتر در این دوره از مباحث اجتماعی و تئوری به سمت بحث اجرا خواهد رفت و ضروری است کلیه دفاتر از چابکی لازم برای همراهی سازمان نوسازی در تحقق مأموریت‌های قرارگاه جهادی مسکن برخوردار باشند.

جریان سازی رسانه‌ای و اجرای سیاست های تبلیغی و فرهنگی، تقویت اعتمادسازی، استقرار دفاتر در مناطق، سیاست‌های مربوط به بافت‌های تاریخی، پیگیری موضوعات مربوط به رفع موانع ثبتی و حقوقی در بافت‌های فرسوده و ... از جمله دیگر مباحثی بود که از سوی سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران مطرح شد و مورد تأکید قرار گرفت.

هدایت در خاتمه سخنان خود در این جلسه ابراز امیدواری کرد که با تلاش و جدیت دفاتر توسعه محله و استفاده از ظرفیت های ایجاد شده در سال جاری در حوزه مسکن، بتوان شاهد اتفاقات خوب در تسریع روند نوسازی بافت‌های فرسوده، اجرای پروژه های مشارکتی و پروژه های خدمات پشتیبان سکونت، ارتقاء زیرساخت ها و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان در محلات فرسوده پایتخت بود.

بر اساس گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، در ابتدای این جلسه مدیران دفاتر توسعه محله پس از ارائه شرح مختصری از وضعیت نوسازی در محلات مربوطه به ارائه مشکلات، پیشنهادات و چالش‌های موجود در محلات پرداختند و سرپرست سازمان نوسازی نیز گفت که  جلسات مربوط به پیگیری مسائل دفاتر بصورت مستمر هفتگی و ماهانه و در کنار آن بازدید از محلات، حضور میدانی در دفاتر و برگزاری جلسات ستادهای بازآفرینی در مقیاس منطقه ای با همراهی دستگاه های خدماتی و حاکمیتی مربوطه برگزار خواهد شد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر