|
کدخبر: 267332

آنچه ما از تهران می شناسیم هوای آلوده و ترافیک است

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آلودگی هوا و ترافیک از مشکلات اصلی پایتخت است، گفت: تهران در کنار این مشکلات، امکانات و توانمندی‌های فراوانی نیز برای پیشرفت و حرکت در اختیار دارد.

اجتماعی  آنچه ما از تهران می شناسیم هوای آلوده و ترافیک است

مهدی چمران روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی‌های مدیریت شهری تهران اظهارداشت: آنچه ما از تهران می شناسیم هوای آلوده و ترافیک است که این دو موضوع به هم مرتبط است.

وی با بیان اینکه مشکل بعدی تهران وجود بافت فرسوده در آن است، گفت: این در حالی است که در گذشته، تهران این گونه نبوده و در دو سده اخیر به این شکل در آمده است. در اولین نقاشی که یک نقاش ایتالیایی از تهران به تصویر در آورده، تهران یک شهر سرسبز و زیبا و یک باغ شهر بوده و خانه های آن حیاط های بزرگی داشتند. 

چمران ادامه داد: اما به تدریج این باغ شهر وسعت پیدا کرد و به جایی رسیدیم که از آن باغات کمتر اثری می بینیم و متاسفانه در گسترش شهر، محیط زیست را از بین بردیم.

به گفته وی امروز در شرایطی هستیم که از اول سال تا امروز تنها  دو روز هوای پاک داشتیم؛ البته مشکلاتی به جز  ترافیک و مسائل داخلی در این آلودگی تاثیر دارند و آن ریزگردهایی است که از کشورهای همسایه می آید.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: گسترش این ریزگردها از کشور ترکیه آغاز می شود، جایی که جلوی دجله و فرات را می‌گیرند و باعث می شوند ریزگردها به وجود آمده و حتی به تهران برسند، البته این مشکل چند سالی است که آغاز شده است.

به گفته وی، بخش عمده ای از مشکلات وآلودگی هوا به خاطر صنایع داخل شهر و اطراف آن است و باید این شرایط را با ارتقای شرکت های دانش بنیان که آلودگی ایجاد نمی کنند ولی توانمندی اقتصادی به ارمغان می آورند، عوض کنیم. 

وی با بیان اینکه تهران در کنار مشکلات، امکانات و توانمندی‌های فراوانی دارد؛ افزود: شاید قدمت معماری و تاریخی و باستانی تهران به اندازه برخی از شهرهای کشور نباشد اما در زمینه تاریخی و معماری نیز سرمایه های ارزشمندی در تهران وجود دارد که برای گردشگری ما سرمایه است. در واقع تهران برای پیشرفت و حرکت و بهبود امکانات زیادی در اختیار دارد. 

رییس شورای اسلامی تهران ادامه داد: تهران شهری است که به فاصله چند کیلومتری شمال تا جنوب آن، در شمال کوه و در جنوب آن کویر وجود دارد و ما از این ظرفیت کمتر استفاده می کنیم. در واقع ظرفیت ها و امکانات تهران مغفول مانده است، باید فکری عمیق و گسترده برای بهبود شرایط شهر تهران کنیم.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها