|
کدخبر: 194866

رمدسیویر رایگان تزریق می شود+ فهرست مراکز

داروی رمدسیویر به عنوان یکی از داروهای موثر در درمان کرونا با بیمه تامین اجتماعی در بیمارستان های تامین اجتماعی به صورت رایگان تزریق می شود.

جامعه رمدسیویر رایگان تزریق می شود+ فهرست مراکز

رمدسیویر نوعی داروی تزریقی ضد ویروس است که این روزها برای درمان کرونا از آن استفاده می شود. رمدسیویر برای آن دسته از بیماران مبتلا به کرونا تجویز می شود که ریه آنها درگیر این ویروس شده است. پیش از شیوع کرونا در جهان، از رمدسیویر به عنوان داروی درمان بیماری ناشی از ویروس ابولا و عفونت های ویروس ماربورگ استفاده می شد. رمدسیویر برای اولین بار در شرکت دارویی گیلیاد آمریکا تولید شده است. برخی کارشناسان بهداشتی ایران مخالف استفاده از رمدسیویر در درمان بیماران کرونایی هستند، اما برخی کارشناسان نیز به شدت از این دارو دفاع می کنند.

در شرایطی که هزینه درمان کرونا در بیمارستان‌های خصوصی گاهی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان می‌شود و این هزینه در بیمارستان‌های دولتی هم بالاست و گاهی تا ۱۰ میلیون تومان هم می‌رسد، اما حالا تزریق رمدسویر به عنوان یکی از داروهای درمان کرونا با بیمه تامین اجتماعی در بیمارستان های تامین اجتماعی به صورت رایگان انجام می شود.

پیش از این هم سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده بود که تمام هزینه درمان دو گروه از مردم رایگان است. مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در این باره در نامه‌ای به معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرده بود که این سازمان آمادگی پرداخت کل هزینه‌های درمان بازنشستگان و کارگران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی را دارد.

در این نامه اعلام شده بود که این سازمان آمادگی دارد که ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمانی مورد تعهد برای بیماران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی را پرداخت کند.

البته این هزینه تنها شامل حال بیمارانی می‌شود که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشند و در مراکز دولتی و یا دانشگاهی بستری شده باشند. در این صورت سازمان تامین اجتماعی متعهد شده که کل هزینه درمان این افراد را پرداخت کند.

بر این اساس می‌توان گفت آن دسته از بازنشستگان و کارگرانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، در صورت ابتلا به کرونا، اگر در بیمارستان‌های دولتی و مراکز دانشگاهی بستری شوند، کل هزینه‌های درمان آنها رایگان است.

گفتنی است؛ تزریق داروی رمدسیویر در بیمارستان های تامین اجتماعی با بیمه تامین اجتماعی رایگان شده است. بیمارستان میلاد، بیمارستان صدر، بیمارستان شریعت رضوی، بیمارستان فیاض بخش، بیمارستان لبافی نژاد، بیمارستان معیری، بیمارستان هدایت، بیمارستان مریم، بیمارستان آیت الله کاشانی، کلینک ابوریحان، پلی کلینیک شهدای خاندان حکیم، پلی کلینیک سیزده آبان، پلی کلینیک حیدری، پلی کلینیک قدس، پلی کلینیک ۲۲ بهمن، پلی کلینیک شماره ۱۷، پلی کلینیک طوس، درمانگاه شماره ۱۵، درمانگاه شهدای دخانیات، درمانگاه آزادی و ... مراکز تامین اجتماعی در شهر تهران را تشکیل می دهند.

منبع: رکنا

ارسال نظر