|
کدخبر: 161290

جزئیات اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان وزیر کار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جزئیات اجرای مرحله متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، توضیحاتی داد.

اقتصاد جزئیات اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان وزیر کار

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش خبری ۲۱ درباره جزئیات اجرای مرحله متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، اظهار کرد: مرحله دوم متناسب سازی به تایید مراجع قانونی رسید و قرار بود اجرای آن از اول ۱۴۰۰ باشد.

وی افزود: اما شب گذشته با نمایندگان بازنشستگان تامین اجتماعی جلسه ای داشتیم و احساس کردیم که بازنشستگان علاقه مند هستند قبل از سال ۱۴۰۰ علی الحساب مبلغی را دریافت کنند به همین دلیل از شب گذشته با هماهنگی بانک رفاه، واریز مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به صورت علی الحساب به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه واریز مرحله دوم متناسب سازی از نیمه شب، شب گذشته آغاز شد و تا ۸ شب، امشب ادامه داشت، گفت: این مبلغ به حساب ۳ میلیون و ۶۰۰ بازنشسته واریز شد و درواقع تمام واریزی‌ها ۴هزار میلیارد تومان بود.

وی درخصوص اقدامات صورت گرفته برای اجرای مرحله دوم متناسب سازی، گفت: همکاری جدی کانون های بازنشستگی، مجلس شورای اسلامی و دولت شکل گرفت که اقدام خوبی را آفرید، که در نهایت اختصاص ۹۰ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ تصویب شد.

شریعتمداری ادامه داد: به محض ابلاغ اعتبار از سوی دولت در سال ۱۴۰۰، متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی استمرار پیدا خواهد کرد و حقوق این گروه از بازنشستگان مشابه بازنشستگان کشوری خواهد شد.

جزئیات واریز بیمه بیکاری کرونا به حساب جاماندگان

وزیر کار درخصوص بیمه بیکاری جاماندگان، گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا مصوبه پرداخت بیمه بیکاری برای ماه های اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ را تصویب کرد، افرادی که در سامانه بیمه بیکاری وزارت کار ثبت نام کرده بودند، این مقرری را دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که مقرری بیمه بیکاری کرونا را دریافت کردند ۷۷۰ هزار نفر بودند، اضافه کرد: اما ۵ هزار نفر که شماره حساب و یا شماره شبا اشتباه در سامانه وارد کرده بودند و با اطلاعات آنها کامل نبود، موفق به دریافت نشدند.

شریعتمداری افزود: در نهایت اطلاعات آنها تا ماه گذشته اصلاح و تکمیل شد و لیست آنها در اختیار خزانه دولت قرار گرفت و برای برخی تا این لحظه پرداخت شده و برخی تا روزهای آتی دریافت خواهند کرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • ناشناس ارسالی در

    جناب آقای نمکی وزیر محترم بهداشت درمان آموزش پزشکی
    جناب آقای شریعتمداری وزیر محترم تعاون کارو رفاه اجتماعی
    جناب آقای نوبخت رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه
    جناب آقای حسن روحانی رییس محترم جمهوری اسلامی ایران
    جناب آقای افتخاری رییس سازمان صندوق بازنشستگی کشوری
    سلام علیکم
    با احترام به اطلاع میرساند که افتخارات سیستم بهداشتی کشور مرهون زحمات وجانفشانی پرسنل بخش بهداشت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با ایجاد شبکه های بهداشتی درمانی کشور بعنوان بدنه نظام سلامت در زمانی که پزشکان خارجی در مراکز بهداشتی درمانی حضور داشتند جذب شدند و رسالت مهم شان ارتقا ء پوشش واکسیناسیون از ۱۰ درصد به ۹۵ درصد وبالاتر برای کنترل ٬ ریشه کنی یا حذف بیماریهای فلج اطفال و دیفتری کزاز سیاه سرفه سل سرخک کزاز نوزادی هاری و....است. کنترل بیماری مالاریا وبا جذام و.... با اجرای طرح ها وبرنامه های گونا گون بهداشتی در شهر و روستا برای حفظ سلامت مردم صورت گرفت.زمان فعالیت وانجام وظیفه شان در در همه روز های هفته وتعطیلات کشیک در همه فصول و تابستان وتعطیلات نوروزی با بیش از ساعت کار ۴۴ ساعت در هفته در برف در سیل در هر زمان بوده است واپیدمی ها ی زیادی کنترل گردید واکنون در سازمان بهداشت جهانی کشور جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک کشور با داشتن یک سیستم بهداشتی مقتدر حتی در جهان مطرح است گرچه انتشار این گونه افتخارات کمتر اطلاع رسانی می شود. واین بستر ساخته شد تا در وقوع بیماریها از جمله در بروز کرونا همه جهانیان شاهد نمایش این توانمندی باشند.
    این پرسنل بهداشت بازنشسته شدند ودر اجرای طرح همسان سازی حقوقی مهر ۹۹ در حق شان به شرح ذیل ظلم شده است وعدالت طبق قانون در صدور حکم حقوقی شان به شرح ذیل صورت نگرفته است . قراربود این نواقص را بر طرف نمایند سال تمام شد ولی قول صندوق بازنشستگی تحقق نیافت.
    ۱-حکم حقوقی دوسال آخر نادیده گرفته اند و قوانین کار بر مبنای سوابق۴۴ ساعت در هفته و بهره گیری از سنوات دوسال آخر طبق نظر قانون اداره اموراستخدامی وجلس شورای اسلامی ودیوان عدالت اداری را با ادارات موظفی ۲۴ ساعت در هفته یکی نموده اند
    ۲- از ۹۰ درصد مزایای قانونی کارمند همتراز بهره مند نشدیم
    ۳- حق مدیریت کارشناس مسوولی که مدیر یا معاون اداره طبق قانون است در نظر نگرفتند
    ۴- حق حضور در جبهه در نظر نگرفتند
    ۵- فوق العاده هیت امنا را ندادند
    ۶-فوق العاده ویژه را طبق قانون ندادند
    ۷- بدترین نوع بیمه آتیه سازان حافظ را به ما اختصاص دادند هیچ بیمارستان آزمایشگاه یا پزشکی یا.... بیمه را قبول نمی کند وباید هزینه را نقدی پرداخت کنیم و بعد در دفتر پیشخوان در زمان کرونایی تا ۴-۵ بار رفتن وچند ساعت در فضای بسته مدارک را تحویل می دهیم وبعد از دو ماه قسمتی را می دهند.
    واحدی یا کارشناسانی در ادارات دیگر مسئول پیگیری کار بازنشستگان هستند و حق بازنشستگان خود را گرفتند ولی در وزارت بهداشت درمان واحدی یا فردی به عنوان مطلع یا پیگیری کننده حق قانونی ما را نگرفته است واداراتی که در هفته ۲۴ ساعت کار کردند از پرسنل بهداشت با ۴۴ ساعت درهفته دارند بیشتر حقوق می گیرند واین عدالت نیست.ظلم است
    از همه مسئولین در خواست می شود که جهت رفع این ظلم پیگیری نمایند
    ما كساني كه به ظلم مي نمايند در اين دنيا و ان دنيا نمي بخشيم مهم عدالت و قاتون است نه روابط ورانت.لطفا پيگيري نماييد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها