|
کدخبر: 183664

معروف‌ترین شامپانزه ایران از کشور رفت!

صبح امروز با فراهم شدن مقدمات پرواز باران شامپانزه ارم این حیوان ساعت ۱۱ امشب به مقصد یتیم‌خانه‌ای در کنیا از فرودگاه امام منتقل خواهد شد.

جامعه معروف‌ترین شامپانزه ایران از کشور رفت!

مسعود سلیم‌جوهری مدیرعامل مجموعه ورزشی تفریحی ارم سبز با اشاره به اینکه ساعت ۲۳ امشب باران به کشور کنیا اعزام خواهد شد گفت: تمام تمهیدات لازم برای انتفال این شامپانزه به کشور کنیا فراهم شود.

وی گفت: پروازی به مقصد قطر انجام خواهد شد و از آنجا این شامپانزه به کنیا سفر می‌کند.

سلیم‌جوهری با اشاره به اینکه پارک ارم مجموعه بزرگی است که بیش از ۷۰ هکتار مساحت آن است گفت: این مجموعه ورزشی - تفریحی فضای مناسبی را دارد که یکی از آنها قراردادن باغ وحش در این مجموعه است که ۱۱۰ گونه جانوری با استاندارد اروپا و با بالاترین کیفیت حیوانات در این مجموعه نگهداری می‌شوند.

مدیرعامل مجموعه ورزشی - تفریحی ارم با اشاره به اینکه رویکرد جدید تفریحی ورزشی ارم، رویکرد آموزشی و ترویج آن است گفت: بر همین اساس ما با پروتکل‌های مختلف با واحدهای آموزشی و دانشگاه‌های مختلف و همچنین موسسه رویان ارتباط برقرار کرده‌ایم که در این مجموعه حضور و کار تحقیقات حیات وحش را انجام می‌دهند.

سلیم‌ جوهری ادامه داد: از زمانی که باران در اختیار مجموعه ارم قرار گرفت در همان مقطع کمیسیونهایی تشکیل و افراد متخصص در حوزه محیط‌زیست دامپزشکی و... حضور داشتند و به این جمع‌بندی رسیدند که باران باید در یک یتیم‌خانه بزرگ شود.

وی ادامه داد: براساس تصمیم اخذ شده تمام اقدامات انجام و رایزنی‌ها برای انتقال این شامپانزه با یکی از یتیم‌خانه‌های استاندارد در کنیا انجام شد و در نهایت امشب ساعت ۱۱ ابتدا به قطر و در نهایت به کنیا منتقل خواهد شد.

مدیرعامل مجموعه ورزشی - تفریحی ارم با بیان اینکه یتیم‌خانه اشاره شده یکی از یتیم‌خانه‌های مهم در جهان محسوب می‌شود گفت: علی‌رغم اینکه ارم قابلیت بزرگ کردن این حیوان را داشت اما به دلیل اینکه بهتر زندگی بکند و شرایط لازم فراهم شود تصمیم گرفته شد باران به این یتیم‌خانه منتقل شود.

صبح امروز با حضور مسعود سلیم‌جوهری مدیرعامل مجموعه ورزشی - تفریحی ارم سبز غندالی مدیر باغ وحش ارم، و پیمان محمدزاده دامپزشک باغ وحش ارم مراسم خداحافظی از باران (شامپانزه) این مجموعه برگزار شد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر