|
کدخبر: 180203

پیش بینی وضع هوا برای ۵ روز آینده

کارشناس هواشناسی گفت: از فردا در آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، مرکزی و جنوب سمنان افزایش سرعت وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک در برخی ساعات پیش بینی می‌شود.

جامعه پیش بینی وضع هوا برای ۵ روز آینده

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در ۵ روز آینده براساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی است، گفت: امشب و روز یکشنبه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر گاهی رگبار پراکنده پیش بینی می شود.

او ادامه داد: در این مدت به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در استان های ایلام، خوزستان و بوشهر گرد و خاک و در استان های آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، مرکزی، اصفهان، قم، یزد و جنوب سمنان افزایش سرعت وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک در برخی ساعات پیش بینی می شود.

ضیائیان بیان کرد: از امشب تا روز سه شنبه در شرق کشور واقع در استان‌های خراسان جنوبی، شرق کرمان و نیمه شمالی استان سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در برخی ساعات سبب خیزش گرد وخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

او بیان کرد: در دو روز آینده به سبب شکل گیری جریانات مرطوب جنوبی بر روی دریای عمان در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان تشکیل ابر‌های همرفتی همراه با رعد و برق موقت دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: امشب دریای خزر و در سه روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

او درباره آب و هوای تهران هم گفت: صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد است و بیشترین دمای تهران ۳۶ درجه و کم‌ترین آن ۲۵ درجه خواهد بود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر