|
کدخبر: 146610

آیا آنتی بیوتیک‌ها در درمان کرونا موثرهستند؟

آنتی بیوتیک‌ها بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت در درمان کووید-۱۹ موثر نیستند و این داروها فقط می‌توانند عفونت‌های باکتریایی و نه عفونت‌های ویروسی را درمان کنند.

جامعه آیا آنتی بیوتیک‌ها در درمان کرونا موثرهستند؟

ویروس کرونا باعث ایجاد عفونت تنفسی می شود که می تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند. ضعیف شدن سیستم ایمنی، می تواند خطر ابتلا به عفونت های باکتریایی را افزایش دهد و فرد را برای مبارزه با بیماری با دشواری روبرو سازد.

براساس این گزارش نتایج مطالعه ای روی ۲۴۷ بیمار کووید-۱۹ بستری در ووهان چین نشان داد که ۱۵ درصد از آنها و نیمی از کسانی که فوت کردند به عفونت های باکتریایی مبتلا شده اند بنابراین پزشکان ممکن است از آنتی بیوتیک ها، جهت پیشگیری یا درمان عفونت های باکتریایی ثانویه مانند ذات‌الریه باکتریایی به عنوان بخشی از فرایند مراقبت بیمار استفاده کنند.

طبق این گزارش، آنتی بیوتیک ها ویروس را درمان نمی کنند بلکه فقط در برابر عفونت های باکتریایی موثر هستند. از آنجا که ابتلا به عفونت تنفسی می تواند سیستم ایمنی را ضعیف کند بنابراین افراد مبتلا به کووید-۱۹ ممکن است برای پیشگیری و درمان عفونت های باکتریایی ثانویه آنتی بیوتیک را دریافت کنند.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۵۱۴ نفر رسیده است و  از تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های کشور تاکنون یک میلیون و ۵۸ هزار و ۶۵۴ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

همچنی تاکنون ۵۶ هزار و ۱۸ نفر در کشور بر اثر بیماری کرونا جان باخته‌اند و  از شمار مبتلایان شناسایی شده، ۵۸۱ نفر بستری‌های بیمارستان بشمار می‌روند و چهار هزار و ۷۲۹ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها