|
کدخبر: 146550

جزییاتی از محدودیت‌ های ورزشی سراسری

تا ۲۶ دی ماه امسال، هفت شهر کشور با شدیدترین محدودیت‌های ورزشی مواجه خواهند بود، در ۳۰ شهر استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد و باشگاه ورزشی سالنی و در ۴۱۱ شهر نیز صرفا باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد و باشگاه‌های ورزشی سالنی تعطیل خواهند بود.

طبق آخرین اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، هم اکنون وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرهای کشور به گونه‌ای است که هفت شهر در وضعیت قرمز، ۳۰ شهر در وضعیت نارنجی و ۴۱۱ شهر در وضعیت زرد و ۱۹۲ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. همچنین طبق اعلام سخنگوی این ستاد، در شهرهای آبی تقریبا تمام مشاغل با رعایت پروتکل‌ها که متعاقبا اعلام می‌شود آزاد هستند و می‌توانند فعال باشند.

طبق جدول گروه‌های شغلی، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی در گروه شغلی دو، استخرهای سرپوشیده به عنوان گروه شغلی سه و باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی به عنوان گروه شغلی چهار تعیین شده‌اند.

محدودیت حداکثری در هفت شهر

از هفت شهر قرمز کشور از نظر شیوع ویروس کرونا، پنج شهر آمل، ساری، فریدونکنار، قائم شهر و نکا در استان مازندران و ۲ شهر بندرگز و کردکوی در استان گلستان هستند. وضعیت محدودیت‌های ورزشی در این هفت شهر قرمز اینگونه است که مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی اجازه فعالیت نخواهند داشت.

تغییر وضعیت تهران و البرز

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد آخرین وضعیت استان‌های تهران و البرز نیز، اعلام کرد که پس از هفته‌ها وضعیت این ۲ استان به وضعیت زرد تبدیل شده است. بنابراین محدودیت‌های ورزشی در استان‌های تهران و البرز به گونه‌ای خواهد بود که تا پایان هفته جاری یعنی ۲۶ دی ماه، صرفا باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه‌های ورزشی سالنی مجاز به فعالیت نیستند و پس از هفته‌های محدودیت، فعلا و تا پایان هفته جاری استخرهای سرپوشیده مجوز فعالیت خواهند داشت.

مناطق نارنجی

طبق اعلام سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، ۳۰ شهر در وضعیت نارنجی یا سطح هشدار ۲ قرار دارند و محدودیت‌های مشاغل سطح ۳ و ۴ در آنها اجرا می‌شود؛ بنابراین استخرهای سرپوشیده به عنوان گروه شغلی سه و باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی به عنوان گروه شغلی چهار در مناطق نارنجی مجاز به فعالیت نیستند.

مناطق زرد

همچنین طبق اعلام، نقاطی نیز که در وضعیت زرد قرار دارند سطح شغلی ۴ در آنها محدود خواهد بود که شامل باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه‌های ورزشی سالنی است که وضعیت ۴۱۱ شهر زرد اعلام شده و شامل محدودیت‌های سطح شغلی چهارم تا پایان هفته جاری خواهند شد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها