|
کدخبر: 135734

کرونا یقه سازمان جهانی بهداشت را گرفت

محتوای یک ایمیل داخلی سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که ده‌ها نفر از کارکنان این سازمان به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس که به این ایمیل دست یافته گزارش کرده که تا کنون دست کم ۶۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا در بین کارکنان این سازمان در مقر آن در ژنو مشاهده و ثبت شده‌اند.

خوشه اولیه این موارد ابتلا احتمالا در خود ساختمان مرکزی تشکیل شده است. رائول توماس، رئیس عملیات تجاری سازمان جهانی بهداشت گفته است که ابتدا چهار نفر از کارکنان این بخش در داخل ساختمان مبتلا شده و سپس ویروس از طریق یکی دیگر از پرسنل همین بخش که با دیگران در تماس بوده به افراد خارج از بخش تجاری منتقل شده است.

آژانس بهداشتی سازمان ملل متحد گفته است در حال بررسی تعیین چگونگی و پیدا کردن مکان آلودگی این پنج نفر است اما هنوز مشخص نکرده که آیا ویروس کرونا به دیگر دفاتر آن انتقال یافته یا نه؟ این نخستین بار است که چنین اطلاعات و آماری از کرونا در سازمان جهانی بهداشت آشکار می‌شود.

هنوز معلوم نیست که رعایت نکردن کدام موارد سبب شیوع کرونا در میان این کارکنان شده اما آژانس می‌گوید اقدامات بهداشتی دقیق، فاصله‌گذاری و سایر اقدامات پیشگیرانه کرونا را انجام داده است. مقامات این سازمان که درحال‌حاضر خود درگیر برنامه‌های مهار کرونا در جهان هستند، قبلا گفته بودند که گروهی از پرسنل آنها به این ویروس آلوده شده‌اند اما تا کنون آمار و جزییاتی از این موارد را گزارش نداده‌اند.

به گزارش یورونیوز، این اطلاعات در شرایطی منتشر می‌شود که موارد ابتلا به کووید ۱۹ در روزهای اخیر به ویژه در اروپا در کشور سوئیس و در شهر میزبان سازمان جهانی بهداشت یعنی ژنو به نحو نگران‌کننده‌ای افزایش یافته است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها