|
کدخبر: 128217

این افراد از شیلد استفاده کنند

همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور استفاده شیلد جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری برای برخی از افراد لازم و ضروری است.

جامعه این افراد از شیلد استفاده کنند

شیلد محافظ صورت یکی از اقلام محافظ شخصی است که از کل صورت در برابر آلودگی‌ها و مواد شیمیایی محافظت می‌کند. به کارگیری این محصول به خصوص برای افرادی که جزو کادر درمانی هستند، ضروری محسوب می‌شود. زیرا مانع از برخورد ترشحات بدن بیمار به آنها می‌شود.

در دوران شیوع کرونا و دیگر بیماری‌های ویروسی شیلد می‌تواند بسیار مفید باشد و از انتقال بیماری پیشگیری کند. به منظور عدم انتقال کرونا و برخی دیگر از بیماری‌ها، لمس نکردن صورت توسط دست آلوده بسیار مهم است. زمانی که شیلد روی صورت قرار می‌گیرد، دیگر امکان لمس صورت توسط دست وجود نخواهد داشت و در نتیجه از انتقال بیماری‌ها پیشگیری می‌شود.

از دیگر مزیت‌های شیلد این است که این وسیله محافظتی را به دفعات مختلف می‌توان مورد استفاده قرار داد. فردی که از شیلد استفاده می‌کند دیگر به صورت ناخودآگاه صورت و بینی خود را توسط دست لمس نمی‌کند و به این ترتیب احتمال انتقال بیماری کاهش می‌یابد.

این افراد در روزهای شیوع کرونا برای تردد در جامعه از شیلد استفاده کنند

افرادی که به دلیل ناراحتی تنفسی و تنگی نفس نمی‌توانند ماسک بزنند.

افرادی که سخنرانی می‌کنند و باید صدای خود را به حضار برسانند.

کودکان

ارائه دهندگان خدمات سلامت

البته باید به این نکته توجه داشت که استفاده همزمان از شیلد و یک ماسک تنفسی مناسب، ترکیبی عالی و قابل اطمینان در برابر ویروس کرونا می‌سازد. همچنین شیلد برخلاف برخی از ماسک‌ها، یکبار مصرف نیست و قابل شستشو و استفاده متناوب است.

از جمله نکات مهم برای استفاده از شیلد محافظ صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شیلد به تنهایی محافظ کامل نیست، همزمان از ماسک هم استفاده کنید.

شیلد را هر روز بشویید.

استفاده از شیلد اکیدا در افراد مبتلا به کرونا یا دارای عطسه و سرفه توصیه نمی‌شود.

شیلد برای افرادی که ردیفی می‌نشینند مثل مسافران اتوبوس محافظت‌کننده نیست.

مؤثر بودن شیلد و ماسک منوط به رعایت اصول بهداشتی در زمان گذاشتن و برداشتن این وسایل محافظتی است، بنابراین نسبت به شستشو و ضدعفونی دستان خود زمان استفاده از وسایل حفاظتی اقدام کنید.

 

منبع: مشرق

ارسال نظر