|
کدخبر: 127700

۳ شاه‌کلید سلامتی در استفاده از شیلد ضد کرونا

شیلدهای صورت برای پیشگیری از ورود قطرات به بینی، دهان و چشم عالی هستند.

سبک زندگی ۳ شاه‌کلید سلامتی در استفاده از شیلد ضد کرونا

مکانیسم اصلی انتقال COVID از طریق قطرات است. شیلدهای صورت برای پیشگیری از ورود قطرات به بینی، دهان و چشم عالی هستند. این یعنی حفاظت از قسمت‌های خاص بدن که اتفاقا ویروس برای ایجاد عفونت به همان‌ها وارد می‌شود. برای استفاده بهتر از محافظ صورت این سه مورد را را فراموش نکنید:

۱-هم شیلد بزنیم هم ماسک

استفاده از شیلد صورت بیشترین فایده را هنگامی دارد که به همراه ماسک استفاده شود. ماسک صورت پارچه‌ای از دیگران محافظت می‌کند. نوع دوستی که شما با پوشیدن آن از خود نشان می‌دهید، مهربانی در حق دیگران است و این مهربانی وقتی شخصی برای شما ماسک می‌زند، به شما بر می‌گردد.

در این هنگام که هر دو طرف ماسک می‌زنند، جادوی واقعی رخ می‌دهد. ماسک من از تو محافظت می‌کند، ماسک تو از من محافظت می‌کند.

حالا افزودن شیلد صورت، نو علی نور است و از خود شخصی که از آن استفاده کرده محافظت می‌نماید.

۲- شیلد را درست روی صورت قرار دهید

شیلد باید به سطح چانه یا پایین آن برسد. در واقع این سپر دفاعی تقریباً باید از گوشه به هر دو گوش‌ برسد. ضمن اینکه نباید بین پیشانی و جلوی شیلد شکافی وجود داشته باشد. مگر اینکه پوششی روی شکاف قرار داشته باشد. در غیر این صورت قطره‌ها می‌توانند از شکاف عبور کرده و روی صورت شما فرود می‌آیند.

۳-بعد از هر بار استفاده، شیلد را ضد عفونی کنید

منبع موثق CDC پیشنهاد می‌کند در صورت موجود بودن به دستورالعمل‌های سازنده مراجعه کنید. اگر هیچ دستورالعملی وی آن نبود بهتر است شیلد را با یک شوینده خنثی و آب گرم شسته و بعد آبکشی نمایید تا هر گونه گرد و غبار و آلودگی قابل مشاهده از روی آن پاک شود.

سپس شیلد را با ضد عفونی کننده‌ای که ترجیحاً بر پایه کلر باشد، ضد عفونی کنید. الکل به مرور زمان پلاستیک و چسب‌ها را از بین می‌برد. علاوه بر این، ممکن است هرگونه خاصیت ضد لعاب یا ضد مه شیلد را از بین ببرد. پس از آن دوباره با آب تمیز آبکشی کرده تا هرگونه باقیمانده را از بین ببرید. برای از بین بردن هر گونه رطوبت باقیمانده، از سشوار یا دستمال کاغذی تمیز استفاده کنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها