|
کدخبر: 168646

عربستان برای قطر کارت دعوت فرستاد

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، پیامی از سوی سلمان بن عبدالعزیر آل سعود پادشاه عربستان برای دیدار از این کشور دریافت کرد.

بین‌الملل عربستان برای قطر کارت دعوت فرستاد

به گزارش رسانه های خبری، این پیام روز دوشنبه در جریان سفر شاهزاده فیصل بن فرحان بن عبدالله وزیر امور خارجه عربستان به دوحه، تقدیم شیخ تمیم شد.

در جریان دیدار وزیر خارجه عربستان با امیر قطر، روابط دو کشور و راه های گسترش آن در تمامی زمینه ها و نیز تحولات منطقه ای و بین المللی و مناسبات مشترک بررسی شد.

وزیر خارجه عربستان در جهت ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور پس از امضای توافق آشتی درعربستان، روز دوشنبه وارد دوحه شد.

بن فرحان ماه گذشته میلادی نیز از قطر دیدن کرد. وی در آن سفر حامل پیام شفاهی ملک سلمان در باره تقویت روابط میان دو کشور و تحولات منطقه ای و بین المللی بود.

مصر، امارات، عربستان و بحرین که طی حدود ۴ سال اخیر روابط خود را در همه زمینه‌ها با قطر قطع کرده بودند، در ۱۶ دی ماه ۹۹ در شهر العُلا عربستان با امضای توافقنامه‌ای، به اختلاف‌های خود با «دوحه» پایان دادند.

بحران روابط میان عربستان، امارات، مصر و بحرین با قطر از ۱۵ خرداد ۹۶ آغاز شد. این چهار کشور از همان زمان با زدن اتهام‌های گوناگون به دوحه از جمله حمایت از تروریسم، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و قطر را زمینی، دریایی و هوایی به محاصره درآوردند.

دوحه نیز با رد اتهام‌های مطرح شده از سوی همسایگان عرب خود و مصر، آنها را به کوشش برای دست‌اندازی به حاکمیت قطر و تسلط بر منابع آن متهم کرد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر