|
کدخبر: 159621

فوتبال ایران قربانی سازش قطر و عربستان

با اعلام AFC، عربستان میزبانی سه گروه از پنج گروه منطقه غرب رقابت‌های لیگ قهرمانان را به‌دست آورد

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز رسما اعلام کرد که سه کشور عربستان، امارات و هند میزبان ۵ گروه رقابت‌های لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ هستند و نکته عجیب ماجرا برای ایرانی‌ها میزبانی عربستان در سه گروه مسابقات است. البته با توجه به اتفاقاتی که در ماه‌های اخیر بین قطر و عربستان رخ داده و ارتباطاتی که مسئولان ما در کنفدراسیون فوتبال آسیا دارند، نباید از این قضیه تعجب کنیم.

صفحه اینستاگرامی فارسی کنفدراسیون فوتبال آسیا، امروز با طرح زیر از میزبان‌های لیگ قهرمانان رونمایی کرد:

طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، عربستان میزبان گروه‌های A،C،D، امارات میزبان گروه B و هند هم میزبان گروه E مسابقات شد و این در حالی بود که نام ایران جایی در بین میزبان‌های این رقابت‌ها نداشت.

قطر با برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ به عنوان یک میزبان خوب شناخته شد و به نوعی امتحانش را پس داد تا به گزینه‌ای قابل اعتماد برای میزبانی رقابت‌های مختلف تبدیل شود. چند ماه قبل که رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان در قطر برگزار شد سران عربستان برای تماشای این رقابت‌ها به این کشور سفر کردند و مسئولان فوتبال عربستان و قطر نیز در جلساتی که با هم داشتند ظاهرا اختلافات گذشته را کنار گذاشتند و برای میزبانی رقابت‌های لیگ قهرمانان برنامه هایی طراحی کردند. (پیش از اینبه دلیل بحران دیپلماتیک تمام ارتباطات میان قطر و عربستان سعودی قطع شده بود)

عربستان و قطر در سال‌های اخیر باهم مشکل داشتند و ایران نیز با توجه به ارتباط خوبی که با قطر داشت، توانست از این اختلاف استفاده کند و مزایایی نصیب فوتبال ایران شود برای مثال تیم ملی ایران از کمپ اسپایر قطر برای اردو‌های آماده سازی‌اش استفاده می‌کرد اما در جلساتی که بین قطری‌ها و عربستانی‌ها برگزار شد، ظاهرا قرار شده تا قطر برای میزبانی مرحله گروهی در رقابت‌های لیگ قهرمانان کاندید نشود تا عربستان بتواند به راحتی میزبانی این گروه‌ها را به‌دست آورد و قطر در مراحل بالاتر برای میزبانی اقدام کند.

در این بین فوتبال ایران حتی نتوانست از ارتباطات خوبش با قطر استفاده کند و عربستان با هوشمندی خودش را به میزبانی این رقابت‌ها رساند و حالا تیم‌های ایرانی باید پس از سال‌ها به عربستان بروند و در خاک این کشور بازی کنند..

اعلام خبر میزبانی عربستان در صفحه فارسی کنفدراسیون فوتبال آسیا بسیار دردناک بود، در حالی که خود AFC می‌داند که بسیاری از موفقیت‌ها و دستاورد هایش به دلیل شور و اشتیاق هواداران ایرانی است، میزبانی را به کشور‌های دیگری می‌دهد. البته برای میزبانی به جز شور هوادار به مولفه‌های دیگری هم نیاز است که فوتبال ایران هیچ بویی از آنها نبرده است...

 

منبع: طرفداری

ارسال نظر