|
کدخبر: 253021

شاخص بورس تن به عقب‌نشینی داد!

حدود یک ساعت و نیم از آخرین جلسه معاملاتی هفته می‌گذرد و در این مدت تغییرات شاخص صفر در حدود صفر بوده است.

در همین حال شاخص هم‌وزن توانسته رشد جالب ۰.۷۳ درصدی را ثبت کند و نشان دهد زمانی که بزرگ‌ترها به فرصتی برای استراحت نیاز دارند، سهام کوچکتر همچنان به مسیر صعودی خود ادامه می‌دهند.

نمادهای پالایشی که در روزهای گذشته کانون تمرکز بازار بودند امروز به صورت متعادل معامله می‌شوند و خودرویی‌ها در یک رفت و برگشت سعی دارند که به محور صعود بازگردند. نکته جالب توجه آن است که حجم و ارزش معاملات گروه فلزات اساسی در مقایسه با روزهای قبل افت قابل‌ملاحظه‌ای داشته است.

در مقابل در گروه‌های غذایی، رایانه، سیمان، قند و شکر، انبوه‌سازی و زراعت نمادهای سبزپوش پرشمارند.

به صورت کلی نزدیک به ۶۹ درصد نمادهای بازار در محدوده مثبت در حال معامله‌اند، اگر چه شاخص کل این وضعیت را به خوبی بازتاب نمی‌دهد.

در ۹۰ دقیقه سپری شده از معاملات امروز ارزش دادوستدهای خرد ۲۷۵۰ میلیارد تومان بوده و در این مدت نزدیک به ۴۴ میلیارد تومان پول وارد قسمت سهامی بازار شده است. صندوق‌های درآمد ثابت همچنان شاهد خروج پول حقیقی هستند و خالص خروج ۳۲ میلیارد تومانی را ثبت کرده‌اند.

۱۲۳ نماد صف‌ خریدی به ارزش ۸۱۲ میلیارد تومان و ۲۸ نماد صف فروشی به ارزش ۴۸ میلیارد تومان دارند.

شاخص بورس تن به عقب‌نشینی داد

حدود نیم ساعت تا پایان معاملات بورس در این هفته باقی مانده و در این آخرین ساعات، بالاخره بازار سهام اصلاح قیمت‌ها را در نمادهای بزرگ‌تر تجربه می‌کند.

شاخص‌کل بورس تا ساعت ۱۲ نزدیک به ۵ هزار واحد عقب‌نشینی کرده و این در حالی است که شاخص هم‌وزن کماکان در تلاش برای حفظ دستاوردهای امروز است.

اگر چه در بین معامله‌گران و گروه‌ها تلاش‌هایی برای یافتن متهم ریزش امروزی بورس برقرار است، مهم‌ترین دلیلی که برای افت قیمت‌ها می‌توان مشاهده کرد شناسایی سود از طرف معامله‌گران بعد از کسب بازدهی‌ قابل‌توجه در هفته‌های اخیر است.

البته چند عامل دیگر نیز در این میان مطرح است. اول آن که از نگاه تحلیلگران نموداری شاخص کل بورس در حال واکنش به محدوده مقاومتی خود در ناحیه ۱.۴۷ تا ۱.۴۸ میلیون واحد است.

از سوی دیگر قرار است فدرال‌رزرو آمریکا امشب در رابطه با نرخ بهره تصمیم‌گیری کند و بنا به اظهارات مقامات این نهاد انتظار برای تصمیم‌گیری‌های تهاجمی وجود دارد. چنین تصمیمی می‌تواند بر قیمت کامودیتی‌ها اثر محسوس داشته باشد. در بازار جهانی، به رغم آن که شاخص دلار به سقف یک‌ساله رسیده است قیمت کامودیتی‌ها نسبتا باثبات عمل کرده‌اند. اما باید دید پایان هفته برای این بازار چگونه رقم می‌خورد.

ارزش دادوستدهای خرد بورس تهران تا این ساعت به ۵۸۰۰ میلیارد تومان رسیده که رقم قابل‌قبولی است اما نسبت به رقم ۸۲۰۰ میلیاردی که در این هفته به ثبت رسید عقبگرد محسوسی را نشان می‌دهد. ضمنا جریان پول‌های حقیقی به بورس معکوس شده است و به عدد منفی ۱۲۸ میلیارد تومان رسیده است. در مقابل صندوق‌های درآمد ثابت توانسته‌اند ۳۱ میلیارد تومان پول‌ خرد را جذب کنند.

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها