|
کدخبر: 252144

روند معاملات بازار ثانویه در اولین هفته فروردین

روز شنبه ۱۰ درصد از معاملات بازار سهام به اوراق بدهی اختصاص داشت که در اولین هفته کاری فروردین ماه ۱۴۰۱ سهم اوراق از ارزش معاملات بازار سهام کمتر شد.

 در هفته اخیر به طور میانگین سهم ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام ۴ درصد بود که نسبت به هفته پیشین کاهش چشمگیری داشته است. در هفته آخر اسفند سهم اوراق از معاملات بازار ثانویه ۳۰ درصد بود.

در این هفته، بیشترین رقم معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه به روز شنبه اختصاص داشت که ۵۸۹ میلیارد تومان بود.

در هفته اخیر همزمان با رشد نسبی ارزش معاملات خرد سهام، میانگین روزانه ارزش معاملات اوراق کاهش داشته است. در آخرین هفته کاری اسفند میانگین ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۳۶ هزار و ۹۱۶ میلیارد تومان بود که در هفته اخیر به ۲۷۹ میلیارد تومان رسید که افت ۹۹ درصدی را نشان می‌دهد.

روند هفته معاملات بازار ثانویه

روز شنبه ۱۰ درصد از معاملات بازار به اوراق بدهی اختصاص داشت و در روز یکشنبه این رقم به ۲ درصد کاهش یافت. روز دوشنبه ارزش معاملات اوراق بدهی در بورس ۱۰۰ میلیارد تومان بود که ۲ درصد معاملات بازار را تشکیل می‌داد.

روز سه‌شنبه نیز ارزش معاملات اوراق ۵۵۷ میلیارد تومان بود که ۸ درصد از معاملات کل بازار را تشکیل داد و در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات اوراق به ۴۹ میلیارد تومان رسید که یک درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

رشد ارزش معاملات سهام

در هفته اخیر شاهد رشد ارزش معاملات خرد سهام بودیم. میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۴ هزار و ۵۱۲ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۳ هزار و ۱۸۰ میلیاردی هفته کاری پیشین، افزایش ۴۲ درصدی داشته است.

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها