|
کدخبر: 216187

معاملات بورس وارد فاز تازه ای شد

در سومین هفته معاملاتی آبان ماه میانگین ارزش معاملات خرد بورس در سطح ۶ هزار میلیارد تومان قرار دارد که نسبت به هفته پیشین رشد ۵۲ درصدی داشته است.

در هفته اخیر میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۶ هزار و ۱۹۲ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۴ هزار و ۶۸ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۵۲ درصدی داشته است.

ارزش معاملات خرد در روز چهار‌شنبه ۵ هزار و ۷۲۲ میلیارد تومان بود که نسبت به روز پیشین افت ۹ درصدی داشته است. بالاترین رقم ارزش معاملات خرد روز یکشنبه ثبت شد که بالغ بر ۷ هزار و ۳۶۳ میلیارد تومان بود و کمترین رقم به روز شنبه برمی‌گردد که ۵ هزار و ۷۱۴ میلیارد تومان بود.

ارزش معاملات کل بازار سهام

در هفته اخیر در روز دوشنبه به علت رشد ارزش معاملات اوراق بدهی ارزش کل معاملات بازار سهام تفاوت زیادی به روزهای دیگر داشت. روز دوشنبه معاملات کل بازار ارزشی معادل ۶۲ هزار و ۸۷۱ میلیارد تومان داشت که بالاترین رقم هفته بود. میانگین ارزش معاملات کل هفته ۲۱ هزار و ۳۴۸ تومان بود که نسبت به رقم ۱۷ هزار و ۸۹۵ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۱۹ درصدی داشته است.

ارزش معاملات ثانویه اوراق بدهی

در هفته‌های گذشته معاملات اوراق بدهی رونق بیشتری داشته است. مجموع ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه در هفته اخیر ۶۷ هزار و ۴۱ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین ۵ درصد افزایش داشته است. این هفته به طور میانگین سهم ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام ۳۳ درصد بود که نسبت به سهم ۳۱ درصدی هفته پیشین افزایش یافته است.

در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات اوراق با افت ۹۵ درصدی -نسبت به روز سه‌شنبه- به ۴۶۱ میلیارد تومان رسید که ۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

ارزش -معاملات

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر