|
کدخبر: 201314

شستا چقدر سود نقدی تقسیم می‌کند؟

بر اساس صورت مالی سال منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ شستا، این شرکت در این سال به ازای هر سهم ۲۱۹۴ ریال سود محقق کرده است.

صورت‌ مالی سال منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ شستا اخیرا در کدال منتشر شده است. بر اساس این گزارش، جمع دارایی‌های شستا ۵۵ هزار میلیارد تومان براورد شده که نسبت به سال گذشته رشدی ۶۲ درصدی داشته است.

درآمد عملیاتی این شرکت هم ۳۱ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان به ثبت رسیده که رشدی ۶۱ درصدی نسبت به سال قبل داشته است. سود انباشته پایان دوره شستا هم حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان بوده که رشدی ۹۲ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

شستا همچنین در سال مالی ۱۳۹۹ در مجموع ۲۲ هزار و ۶۲۷ میلیارد تومان درآمد از سود سهام محقق کرده است. که بیشترین آن برای سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و سرمایه گذاری صبا تامین بوده است. همچنین این شرکت در سال مالی ۹۹ بیش از ۱۶ هزار و ۷۳۷ میلیارد تومان سهام شرکت‌های مختلف را خریداری کرده بود.

با این حال با توجه به افزایش سرمایه شستا از ۸ هزار میلیارد تومان به ۱۴٫۲ هزار میلیارد تومان در سال مالی اخیر، سود خالص هر سهم این شرکت از ۲۴۱۰ ریال به ۲۱۹۴ ریال کاهش یافته است.

با این حال با توجه به سیاست شستا در پرداخت سود نقدی حداکثری به نظر می‌رسد در مجمع این شرکت هم سود تقسیمی هر سهم بیش از ۲۰۰ تومان باشد.

 

 

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر