|
کدخبر: 198303

عرضه اولیه های این هفته بورس کدامند؟

مهمترین پیام ناظر به جزییات عرضه اولیه های روز چهارشنبه اختصاص داشت. تعداد ۲۲۵ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد (۱۲ درصد جهت عرضه عموم و ۳ درصد به صندوق های سرمایه گذاری) از سهام شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی آریان کیمیا تک (کیمیاتک) به عنوان پانصد و هشتاد و دومین شرکت در فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه میشود.

تعداد ۱۸۰ میلیون سهم از کل سهام قابل عرضه در فرآیند کشف قیمت جهت عرضه به عموم به غیر از صندوق های سرمایه-گذاری در روز عرضه اختصاص خواهد یافت و تعداد ۴۵ میلیون سهم نیز صرفأ به صندوق های سرمایه گذاری در شنبه ۲۰ شهریور به قیمت کشف شده در روز عرضه ۱۷ شهریور اختصاص خواهد یافت که ساز و کار عملیاتی و سهمیه صندوق های سرمایه گذاری متعاقبا اعلام میشود. همچنین خریداران عرضه اولیه در نماد کیمیاتک به تعداد تخصیص داده شده در روز عرضه اولیه دارای اختیار فروش تبعی این سهام خواهند بود.

 همچنین در روز چهارشنبه ۱۷ شهریور تعداد ۴ میلیارد سهم از سهام مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان) برای اولین بار پس از پذیرش در بازار اول فرابورس ایران به روش ثبت سفارش، عرضه میشود. در روز سه شنبه ۱۶ شهریور (فردا) هم اوراق اسناد خزانه اسلامی با تاریخ سررسید ۱۹ آذر ۱۴۰۳ برای اولین بار پس از پذیرش در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران در نماد (اخزا۰۰۸۱) عرضه می‌شود.

محدودیت حجمی (حداکثر تعداد اوراق بهادار در هر سفارش) جهت نماد سرمایه گذاری لقمان (ولقمان)، از روز سه شنبه ۱۶ شهریور (فردا) به میزان ۱۰ هزار سهم و محدودیت حجمی (حداکثر تعداد اوراق بهادار در هر سفارش) جهت نماد نورد و لوله اهواز (فاهواز۱)، از روز سه شنبه ۱۶ شهریور به میزان ۲۰۰ هزار سهم تعیین می‌شود.

نماد صنایع تخت جمشید(شجم۱) به دلیل پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران، به منظور انتقال نماد، در پایان جلسه معاملاتی روز سه شنبه ۱۶ شهریور (فردا) متوقف می شود. باتوجه به توقف نماد بیمه زندگی باران ۵۰% تادیه (باران۱) به منظور تأدیه مبلغ باقی مانده هر سهم، ضروری است در این خصوص، سهامداران آن شرکت به اطلاعیه منتشره در تارنمای کدال توجه کنند.

دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش روی سهام گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) در سررسید دی ماه ۱۴۰۰ و دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش روی سهام ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ (فملی) در سررسید بهمن ماه ۱۴۰۰، از روز ‌شنبه ۲۰ شهریور در بازار اوراق مشتقه بورس اوراق بهادار آغاز می شود. پیش تر دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش روی سهام پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در سررسید آبان ماه ۱۴۰۰، از امروز آغاز شده بود.

عرضه+اولیه+سند

عرضه+اولیه+سند۱

عرضه+اولیه+سند۲

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر