|
کدخبر: 155667

بررسی تحرکات روزانه صندوق‌ های ETF (۴ اسفند) + جدول

امروز ۱۳میلیارد تومان دارا یکم و ۱۲میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به ۸۷۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۲۵۰میلیارد تومان بود.

بورس بررسی تحرکات روزانه صندوق‌ های ETF (۴ اسفند) + جدول

بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق امین یکم فردا (امین یکم) با ارزش ۲۳۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها حدود ۱۰۰میلیارد تومان واحدهای صندوق «امین یکم» را از حقوقی‌ها خریدند (۴۳درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق هستی بخش آگاه (آگاس) را به ارزش ۱۰میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۷۳درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری پشتوانه سکه طلای مفید (عیار) رشد ۰.۶درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) با زیان چهار درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۴.۶درصد) در رابطه با صندوق پشتوانه سکه طلای کیان (گوهر) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم حدود ۲۵میلیارد تومان معامله شدند یعنی درصد قابل توجهی از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص نداشت.

از میان صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا، اکثر توجهات به صندوق پشتوانه طلای لوتوس با نماد «طلا» معطوف بود و بیشترین کاهش قیمت (۱.۹درصد) به نام صندوق «طلا» ثبت شد.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم ۸۷۰میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۲۵۰میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود دو هزار و ۶۰۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۵۲۰میلیارد تومان بود.

صندوق

صندوق۱

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر