|
کدخبر: 151966

بررسی تحرکات روزانه صندوق‌ های ETF + جدول

امروز ۵۴۰میلیارد تومان دارا یکم و ۶۱۰میلیارد تومان دارا دوم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۸۶۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۱۸۰میلیارد تومان بود.

بورس بررسی تحرکات روزانه صندوق‌ های ETF + جدول

صندوق پالایشی یکم (پالایش) بیشترین معاملات روز جاری را به خود اختصاص داد و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتمادآفرین پارسیان (اعتماد) نیز در جایگاه سوم بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۸۰میلیارد تومان واحدهای صندوق اعتماد را از حقوقی‌ها خریدند (۴۶.۶درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق یاقوت آگاه را به ارزش ۷۳۰میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۳۲.۵درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری آرمان سپهر آشنا (آسام) رشد ۱.۴درصدی دارایی خود را به چشم دیدند ولی از طرف دیگر مالکان صندوق دارایکم با زیان ۴.۲درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۱۳.۹درصد) در رابطه با صندوق پالایش در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم هزار و ۱۵۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۶۲درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی تعلق داشت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۸۶۰میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۱۸۰میلیارد تومان شد. لازم به ذکر است گردش بازار سهام در حدود ۱۰هزار و ۴۰۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی هزار میلیارد تومان بوده است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها