|
کدخبر: 152466

بررسی تحرکات روزانه صندوق‌ های ETF (۱۸ بهمن) + جدول

امروز ۳۹۰میلیارد تومان دارا یکم و ۴۷۵میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۸۵۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۳۲۰ میلیارد تومان بود.

بورس بررسی تحرکات روزانه صندوق‌ های ETF (۱۸ بهمن) + جدول

بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش ۴۷۵میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۱۸۰میلیارد تومان واحدهای صندوق «کمند» را از حقوقی‌ها خریدند (۶۹درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق یاقوت آگاه (یاقوت) را به ارزش ۱۰میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۵۱درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری پشتوانه طلای مفید (عیار) رشد ۰.۸درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق «دارا یکم» با زیان ۸.۴درصدی در یکروز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۱۰.۶درصد) در رابطه با صندوق آوای فردای زاگرس (فردا) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۸۶۵میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۴۷درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از میان صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا، اکثر توجهات به صندوق پشتوانه سکه طلای زرافشان با نماد «زر» معطوف بود و بیشترین کاهش قیمت (۰.۳درصد) به نام صندوق پشتوانه طلای کیان (گوهر) ثبت شد.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۸۵۰میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۳۲۰میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود هفت هزار و ۷۵۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی هزار و ۹۰۰میلیارد تومان بود.

تحرکات+صندوق‌ها+99.11.18

نوسان+روزانه+صنذوق‌ها+1.18

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر