|
کدخبر: 152932

واکنش عجیب دژپسند به ضرر مردم در بورس

رئیس شورای‌عالی بورس درباره ضرر برخی افراد در بورس بعد از تبلیغات گسترده برای خرید سهام دولتی گفت: سهام داری مثل خرید سکه و طلا نیست؛ در بازار سهام نباید کوتاه مدت فکر کنید. افرادی که وارد بازار سهام می‌شوند نوسانات این بازار را پذیرفته‌اند.

بورس واکنش عجیب دژپسند به ضرر مردم در بورس

فرهاد دژپسند در جدیدترین اظهارات خود به مباحث مالیات، بورس، نظام بانکی، پرداخته است؛

وزیر اقتصاد در بخش نخست مباحث خود با اشاره به ۲۲ بهمن ماه و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، به ارائه تحلیلی از وضعیت شاخصهای اقتصادی در ادوار مختلف پرداخت. در ادوار مختلف تاثیر گذاری‌های مختلف و متنوعی از شاخصهای اقتصادی داشتیم و به همین دلیل نمی‌شود دوره‌ای را با دوره گذشته مقایسه کرد، چراکه نظام در حال شکل گیری با پدیده‌های مختلف مثل جنگ، تحریم و... مواجه می‌شود و از آنها متاثر می‌شود. متغیر‌های کلان هم در اقتصاد موثر هستند. سال ۶۴ رشد نقدینگی کمتری داشتیم، اما تورم در سال ۶۵ به ۲۵ درصدی رسید. به همین دلیل نمی‌توان سال ۶۵ را با سال‌های قبل از آن مقایسه کرد. ظرفیت‌ها خالی در اقتصاد از سال‌های ۶۶ و ۶۷ استفاده شد و روند رشد اقتصادی با قبل از این دوران متفاوت است. بعد از جنگ ما در برخی از بنیان‌ها و زیر ساخت‌ها مثل خاک، آب و خطوط برق به طور محسوس رشد کردیم.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح نظام بانکی باید کارشناسی و از درون اتفاق بیافتد، افزود: نظام پولی، بانکداری و... اقتضاعات خاص خود را می‌طلبد و این بحث زمانبر است.

دژپسند گفت: نباید دقت را فدای سرعت کرد اصلاح نظام پولی باید با دقت تمام و با بررسی تمام جوانب و رفع تمام آسیب‌ها شکل بگیرد. به هر حال باید بانکداری هوشمند شکل بگیرد، اما باید به این نکته نیز ادعان کرد نظام بانکی در حال پوست اندازی است.

رئیس شورای‌عالی بورس، درباره سیاست‌های دولت در بازار سرمایه هم گفت: در بورس شاخص‌های اثر‌گذار مختلفی داریم، شاید در بعد رسانه‌ای یک شاخص مهم به نظر برسد، اما اینگونه نیست باید تمام شاخص‌ها مد نظر باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بورس برای اینکه عمق بیشتری پیدا کند باید ورودی‌ها بررسی و رصد شود، بر این اساس تسریع در پذیرش و عرضه سهام جدید مهم است. به این ترتیب باید گفت اگر مدارک شرکتی که خواهان ورود به بازار سرمایه است، کامل باشد ظرف یک ماه در بورس پذیرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه، تسهیلاتی را مثل افزایش سرمایه، مالیات، نمادها، ابزار‌های مالی عرضه کرده ایم، گفت: امروزه تمام ابزار‌های مالی تعریف شده است.، فرهنگ سهام داری در کشور رشد کرده است و در شرایط کرونایی برگزاری مجامع شرکت‌ها به صورت الکترونیکی را در بورس راه‌اندازی کردیم.

وی گفت: کسی که به بازار سرمایه وارد می‌شود باید کوتاه مدت نگاه نکند؛ چراکه ذات بورس با نوسانات کوتاه مدت همراه است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه دوره‌ها در بورس به صورت طبیعی نوسانی است، افزود: دو بحث ارزش سرمایه و سود سرمایه در بورس مطرح است.

رئیس شورای‌عالی بورس درباره ضرر برخی افراد در بورس هم گفت: از خرداد ماه بارها تکرار کرده ام که ذات بازار با نوسان همراه است. مثلا قیمت دارا یکم از ۱۰ هزار تا ۲۹ هزار تومان تغییر کرد. سهامداری دو وضعیت دارد، یکی سود سهام و دیگری ارزش سهام است. این وضعیت در داراییهای دیگر وجود ندارد. سهام داری مثل خرید سکه و طلا نیست؛ در بازار سهام نباید کوتاه مدت فکر کنید.

دژپسند افزود: وضعیت بازار سهام برای خریدار بهتر از بازار طلاست. سهامداران نباید همه سهام خود را در یک سبد قرار دهند. بر این اساس گر ارزش سهام یک بخش کاهشی شد بخش دیگر این کاهش یا ضرر را جبران می‌کند.

وی همچینن در خصوص دلایل ریزش اخیر بازار سهام گفت: نوسانات اخیر بورس طبیعی نبود و بیشتر از تحولات بیرونی ناشی شد.

این مقام مسئول درباره زمان برگزار انتخابات هیات مدیره سرمایه‌گذاری سهام عدالت گفت: انتخابات هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت ۱۳ تا ۲۷ ماه رجب برگزار می‌شود.

دژپسند درباره مالیات هم گفت: مالیات تابعی از بخش‌های دیگر مثل هزینه هاست. برخی مواقع ناچار هستیم که به بخش‌های عمرانی توجه کنیم؛ یا شرایط بیماری. بیماری کرونا تنها یک بیماری نیست؛ بلکه یک شرایط و وضعیت خاص است. در این وضعیت ما مالیات بخش‌های زیادی را بخشیدیم یا مهلت جدید دادیم.

وی گفت: مالیات بر عملکرد در سال ۹۸ عادی بود، اما در سال ۹۹ شرایط خاص حاکم شد. شرایط کرونایی عملکرد مالیاتی را در سال ۱۴۰۰ متغییر می‌کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه، خیلی از بنگاه‌های زود بازده یا بخش کشاورزی معاف از مالیات هستند، گفت: در شرایط کرونایی عملکرد کرونایی متغییر است.

دژپسند در انتها تاکید کرد: به هر حال باید نظام مالیاتی هوشمند شکل بگیرد و گام‌های اساسی مالیات هوشمند برداشته شده است.

منبع: تسنیم
  • محمد ارسالی در

    حالا یادت افتاده که بازار سرمایه بازار ک وتاه مدت نیست جرا وقتی مردم رو دعوت به ب ورس کردید ازاین صحبتها نمیکردید حالا که برای مردم دون پاشیدید و کلاه بزرگی سرمرد م گذاشتید یادتان آمد؟تف بر شما.

  • علی ارسالی در

    چقد خوب بود جای این همه توجیح و دلیل برا ی سقوط بورس از مردم عذرخواهی میکردید نه اینکه نمک به زخم ملت بپاشید

  • رضا ارسالی در

    بورس را با این کارش اقای وزیر به تباهی کشاند! وقتی یک نفر به اصطلاح کارشناس در کشور تصمیم بگیرد و مخاطبش فقط ریس جمهور باشد، نتیجه می‌شود این مصیبت!
    سال بعد اقای وزیر و امثال ایشان متوجه می‌شوند که جطور بهترین، راحتترین و مطمئن ترین منبع دسترسی(نه تامین سرمایه!!! ) را به باد فنا داده ایم!
    افسوس افسوس که ندانم کاری و نفهمی و ناکارامدی، باعث شده است ما، اولا فردی تصمیم بگیریم، ثانیا لحظه آخری تصمیم بگیریم! یه ضرب المثلی هست که میگه دولار فکر کن... یه بار انجام بده!! که این موضوع کلا از دولت‌های ما ظاهرا رخت بر بسته! تصمیمات مهم و بسیار حساس مملکتی را میدیم دست چند نفر تا برای آن تصمیم بگیرند!

  • علی محمدی ارسالی در

    وزیر اقتصاد بیشرف بطور عمدا غلط کاری می‌ کند که مجددا بازار بورس نابود کنه آخه حر ام زاده دزد بی شرف چه از جون مردم ایران میخواهی

  • ناشناس ارسالی در

    اقای دژپسند مگر دستم بهت نرسد امروز یکی از دوستان نام فامیلیش دژپسند است می گفت می خواهم این لکه ننگ رو از شناسنامه ام پ اک کنم

  • ناشناس ارسالی در

    بارها به سازمان اعلام کردیم هکرها و نفوذ ی های ذینفع و مرتبط با دولت و خارج کشور بازار را دارند مدیریت می کنند اداره اطلا عات رصد کند و پس از شناسایی اطلاع رسانی شود که توجه نکردند از طرفی این شایعه مطر ح است دولت برای باج گرفتن از رهبری و مرد م فشار اقتصادی را در تمام ابعاد کشور در دستور کار دارد

  • بدبخت ارسالی در

    این آقای دزدپسند داره چرت پرت میگه

  • hadi ارسالی در

    ای لعنت که باعث بدبختی ما شدین

  • فرزاد ارسالی در

    همتون دزدید چند روزه مثبته ولی هیچی به پ ولم اضافه نشده ۸۰ میلیون پولم ۱۹ میلیون مونده انشاالله خیر نبینید

  • ناشناس ارسالی در

    چی میگین الان ۸ ماه پولمون خوابیده با کل ی ضرر تا کی وایسیم پولمون خودش بشه این ط ولانی مدتتونه خدا ازتون نگذره که آه یک م لت دنبالتونه همش وعده دروغ

    • ناشناس ارسالی در

      انشاءالله شهریور 1400 با یک شکایت چند ده میلیون نفری این بی شعور ضد مردم را به د ادگاه بکشیم ، هرنفر 100 تا یک تومانی جمع و چند وکیل میگیریم ، غارت عمدی مال مردم کیفری است و باید این جماعت دولت ضد مردم را بکشیم به دادگاه .

  • ناشناس ارسالی در

    حرفهای الکی برای تبرئه ازگناه نزن چیزی ک ه درباره ی آن درست نظر نمی دهید اقتصاده مردم ساده دل و بیگناه را شما با حرفهایتا ن بیچاره کردید ان شا الله یک روز در محضر خدا جواب کارهایتان را خواهید داد.

  • علی ارسالی در

    وقتی سهام شرکتهای دولتی و ..را چند برابر ارزش واقعی به مردم فروختید این حرفها نب ود

  • ناشناس ارسالی در

    یعنی می‌بینیم اون روزی که امثال شما زیر دست پای مردم ستم دیده تکه پاره شوید؟

  • مهرداد. ارسالی در

    ما سرمایه دارهای بورسی خواهان استعفای دژپسند هستیم.

  • امیر ارسالی در

    واقعاً بدبخت شدیم

  • ناشناس ارسالی در

    اقای دژپسنداگرحقوقی ها قانون رارعایت کنن دبورس چنین نیست الان بااین دولت مردم اعت ماد ندا رندسرمایه دربورس بیاورنند

  • بوررس ارسالی در

    اگر دست تو جیب مردم نمیکردین که شاخص داشت راه شو میرفت و مردم هم که هر روز بیشتر اعتماد میکردن شما مسلمان نما ها از کافر ها وداعشی ها بدترین چون اعتقاد و دل مردم سیاه میکنید...

  • حسام ارسالی در

    واقعا که...

  • سالار ارسالی در

    خدا خانوادهاشون و داغدار عزیزانشون کنه. که اینقدر مردمو داغدار کردن

  • ناشناس ارسالی در

    کاش سکته می کردی برای همیشه زبانت را از دست می دادی ، گذر زمان همه چیز را برای مردم مشخص می کند . چه بسا افرادی که به این ملت خیانت کردند و گرفتار شدند ،بترس از آه ملت بی گناه

  • ایرج میرزا علیه سلام ارسالی در

    اگه چند وقت دیگه گندکاری و وطن فروشی این این وزیر صهیونیستی ، فضای مجازی رو نترک وند!

  • ناشناس ارسالی در

    آقای دژپسند ، دستان شما به خون آن خانواد ه ای که خودکشی کرد آغشته است و مسئولیت آ ن به عهده شما و دیگر مسئولین است .

  • ناشناس ارسالی در

    حرف شما درست مثل اینه که بگید افرادی که شنا بلد نیستند به داخل دریا وارد نشود هر کی که وارد شده حتماًبلد بوده ما اینجا ن جات‌غریق نداریم ساحل پاکسازی شده نداریم

  • ارش ارسالی در


    تحت هیچ شرایطی حاضر به سازش با ام ریکا و غرب نیستیم حتی در بدترین شرایط

  • ارش ارسالی در


    لعنت بر ما که به تو رای دادیم

  • ناشناس ارسالی در

    دولت و دولتمردان و اهالی قوم الوزرا میلی اردها پول مردم رو بدست خودشان به جیب زدن د و جهت لعن و فحش و نفرین ادرس جای دیگری را دادند علی برکت الله

  • ناشناس ارسالی در

    قدیمیا راست میگفتن که سواره ازپیاده وسیر از گرسنه خبر نداره .
    حالا حکایت ا ین آقایونه . چطوری می فهمن که سهم 12 میل یونی من فقط 2 تومن ازش مونده . چطوری از ایشون بپرسم به نظرشون بمونم یا خارج بشم ؟ یا چند وقت دیگه صبر کنم تازه پولم بشه . ارزش اولش؟

  • مختار ( مختار ثقفی ) ارسالی در

    ای بد عهد غارتگر . شرور سرگردنه بگیر . خیانتکار بی مروّت . سردسته سارقان دولتی . بالاخره گیرت می آرم . منتظر انتقام سخت و نزدیک باش

  • مختار ( مختار ثقفی ) ارسالی در

    روز ۲۲ بهمن ملت پاسخ نامردهای دولت و دولتی ها رو خواهند داد .

  • مختار ( مختار ثقفی ) ارسالی در

    احسنت . چه پاسخ قانع کننده ای دادید.درود به شرف نداشته ات پدرسگ نامرد . مگه دست ملت بهت نرسه والا تیکه بزرکت گوشته !

  • پێشەوا ارسالی در

    اینقد پوول حرام خوردە و دروغ گفتە قیافش عین کفتار شدە،بیشرف های پست فطرت

  • ممم ارسالی در

    کاش راهی بود و میشد اینارو به دادگاه بکش ونیم که چرا اینجوری به مردم خیانت کردن.د س تو جیب مردم کردن.چه جوونایی و خانوادها ی فقیری پولشونو از دست دادن..ینی به جایی رسیدیم که تو روز روشن مردمو دعوت میکنن به میدون و اونها رو به یغما میبرن؟!آقای ریس جمهور ینی تو اینقد دزد بی شرفی بودی؟ !شما نباید حتی جرات کنی یه ریال از جیب م ردم کم کنی با اینهمه منابعی که دستته...ی نی دزدیاتون اینقد زیاده که بیت المال کمت ون بود که پول مردمو بردی...خاک بر سرت..خ دا نابودت کنه...ما نباید از این چپاول بو رس براحتی بگذریم باید حتما ازشون شکایت ک نیم وگرنه عادتشون میشه.....وای بحالتون ا گه پول ما به سود نرسه...وای بحالتون اگه ضرر و اعتماد مردمو جبران نکنید...ما چون زیاد متضرر شدیم پای این ضرر وایستادیم بب ینیم شما چجوری این گوه مالیتونو جبران می کنید....

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها