|
کدخبر: 151225

امروز در بازارهای مالی چه گذشت؟ (۱۲ بهمن) + نمودار

امروز ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ در دومین روز هفته، دلار به بالای سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی رفت و گام بلندی را به سوی فتح مرز ۲۵ هزار تومانی برداشت.

بانک و بیمه امروز در بازارهای مالی چه گذشت؟ (۱۲ بهمن) + نمودار

رشد روزهای اخیر دلار انتظارات برای ادامه روند افزایشی را تقویت کرده است. با این حال، برخی از فعالان، احتمال برگشت قیمتی را منتفی نمی دانند. از نگاه آن ها، دام بزرگی برای آماتورهای بازار چیده شده است. به اعتقاد آن ها، در صورت عبور دلار از مرز ۲۵ هزار تومانی، تقاضای افراد آماتور بار دیگر به بازار وارد خواهد شد، ولی بازیگران با تجربه اقدام به فروش خواهند کرد و قیمت دلار دچار افتی می شود که به ضرر زیاد، آماتورها منجر خواهد شد.

مقابله آماتورها در برابر ضرر

آماتورها برای اینکه از ضرر احتمالی خود پیش گیری کنند و هم زمان از نوسانات قیمتی نیز جا نمانند، نیاز است که سرعت خرید و فروش خود را بالاتر ببرند. یکی از فعالان با تجربه بازار می گوید، در صورتی که دلار بالای ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومانی تثبیت شود، خریدهای خود را افزایش خواهد داد، اما اگر قیمت در محدوده ۲۵ هزار تومانی تغییر جهت دهد، آماده است که به سرعت ارزهای خریداری شده را به فروش برساند. به باور او، شرایط بازار به گونه ای نیست که انتظارات را برای میان مدت یا بلندمدت تنظیم کرد. حدود یک ماه پیش قیمت دلار در کانال ۲۶هزار تومانی قرار داشت و عده ای از معامله گران سودای دلار بالای ۲۷هزار تومان را در ذهن می پروراندند؛ با این حال، طی دو هفته قیمت حدودا ۵هزارتومان افت کرد. خاطره افت یاد شده هم چنان در ذهن معامله گران است؛ در نتیجه طبیعی است که در زمان افزایش قیمت ها، با احتیاط گام های معاملاتی خود را بردارند.

در شرایط کنونی، بیشتر معامله گران ارزی عنوان می کنند که کف قیمت دلار بالاتر آمده است و احتمال سود کردن از خرید ارز زیاد شده است. با این حال، حاضر نیستند بی گدار اقدام به خرید کنند. حتی در روزهای اخیر، سکه نیز به بازیگران ارزی سیگنال افزایشی داده است ولی باز هم دلاری ها با احتیاط خریدهای خود را جلو می برند. سکه در روز یک شنبه به کانال ۱۱ میلیون تومانی رفت و در محدوده ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزارتومان معامله شد. این در حالی بود که با دلار ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومانی، ارزش ذاتی سکه در حدود ۱۰میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود. حباب سکه امروز با دلار ۲۵هزار و ۴۰۰ تومانی، صفر می شد.

بازدهی+بازار

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها